General Manager


Berendsen utvikler og leverer nyskapende serviceløsninger for serviceavtaler på arbeidstøy, matter, mopper og hygieneløsninger. Berendsen er en del av det franske konsernet Elis, og med en årlig omsetning på 28 milliarder kroner og 45.000 medarbeidere er vi markedsledende i Europa innen tekstil, hygiene og facility service. Vi er representert i 28 land i Europa og Latin-Amerika. 

Med vår forretningsmodell som baserer seg på leie og vedlikehold, hjelper vi våre kunder til å kontrollere kostnader, kvalitet og ivareta en bærekraftig miljøstrategi – slik at de frigir tid til å fokusere på sin egen kjernevirksomhet. Vi har et bredt spekter av potensielle kunder og tilbyr alt fra synlighetstøy og kokketøy til inngangsmatter, mopper, kluter og dispensere med papir og såpe til toaletter. Innenfor våre forretningsområder leverer Elis Berendsen tjenester til ca 400.000 kunder rundt om i verden. 

I Norge har vi driftsenheter i Oslo/Herbergåsen, Skien, Bergen, Trondheim, Sandnes, Kristiansand og Volda, med hovedkontor i Oslo. Selskapet har 370 ansatte som omsetter for nærmere 600 millioner.

FirmaBerendsen Tekstil Service
FylkeRogaland
StedSandnes
Søknadsfrist28.04.2019

Til å lede vår avdeling i Stavanger søker vi en fremoverlent og ambisiøs driftssjef. Den vi ser etter har noe ledererfaring, gjerne fra produksjon, distribusjon og/eller kundebehandling, samt god økonomisk forståelse. Vis ser helst at du har utdanning på høyskolenivå. Stillingen rapporterer til driftsdirektør.

Arbeidsoppgaver

  • Planlegging og styring av avdelingens virksomhet
  • Personal- og resultatansvar
  • Rapportering, herunder økonomisk gjennomgang av månedsresultat og eventuelle avvik i forhold til budsjett
  • Kundekontakt, herunder oppfølging av de største kundene med fokus på relasjonsbygging
  • Sikre leveransen i henhold til avdelingens operasjonelle- og resultatmål, med fokus på vekst
  • Sikre at avdelingen levere på et høyt operasjonelt nivå, og samtidig følger strategiske mål for å sikre virksomhetens markedsposisjon
  • Sikre den kommersielle utviklingen og en lønnsom kundeportefølje

Kvalifikasjoner

  • Ledererfaring
  • Høyere utdanning
  • Erfaring innen produksjon, distribusjon og/eller salg/kundebehandling
  • Kompetanse innen økonomistyring
  • Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning

Personlige egenskaper

  • Resultatorientert og handlekraftig
  • Strukturert, med god gjennomføringsevne
  • Løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Gode formuleringsevner, muntlig og skriftlig (norsk/engelsk)

Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Tron Gjedrem, tlf. 951 94 010 eller Ane Turøy Runestad, tlf. 452 25 147.

Alle henvendelser behandles konfidensielt i innledende fase – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Søk stilling

Vis flere stillinger: