Forvaltningsdirektør

Boligbygg Oslo KF er et kommunalt foretak som eier og forvalter boliger på vegne av Oslo kommune. Boligbygg har ansvar for forvaltning, drift, utvikling og vedlikehold av over 10 000 boliger. Det bor omlag 25 000 personer i våre boliger. Foretaket har en balanse på ca. 7 mrd. kroner og har 100 ansatte. Det pågår for tiden betydelig aktivitet innen eiendomsutvikling med et stort antall planlagte prosjekter.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

FirmaAssessit for Boligbygg Oslo KF
FylkeOslo
Søknadsfrist23.10.2014

Boligbygg Oslo KF er en av landets største eiendomsforvaltere og står nå foran flere spennende utfordringer knyttet til utvikling av porteføljen. Foretaket skal investere ca 2,5 milliarder kroner de neste tre årene.

Boligbygg er i en spennende endringsprosess. For bedre å kunne ivareta våre mange eiendommer og viktige samfunnsoppdrag søker vi en Forvaltningsdirektør til å ha overordnet forretningsmessige ansvar for all forvaltning, drift og vedlikehold (FDV) av Oslo kommunes boligportefølje.

Forvaltningsdirektøren har også et viktig ansvar for å tilrettelegge for godt samarbeid med bydelene, og sikre at leietagerne har en hensiktsmessig bolig og et forutsigbart leieforhold.

Forvaltningsdirektøren rapporterer til administrerende direktør og inngår i hans ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

  • Strategi for foretakets eiendomsportefølje
  • Strategi for brannvern
  • Godt samarbeid og gode relasjoner til alle Oslo kommunes bydeler
  • Budsjett og resultatansvar, god utnyttelse av inntektspotensialet
  • Effektiv ressursutnyttelse basert på gitte nøkkeltall
  • Effektiv kontraktsadministrasjon
  • Kontinuerlig forbedringer i FDV
  • Initiere, igangsette og følge opp verdibevarende vedlikehold
  • Riktig servicenivå overfor leietakere
  • Anskaffelser og innkjøp, leverandørutvikling og styring
  • Brann/ HMS og internkontroll
  • Personalansvar - fem seksjonssjefer rapporterer direkte
  • Representant i relevante samarbeidsfora og fagfora

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på masternivå eller tilsvarende innenfor områdene: teknisk, eiendomsfaglig, juridisk eller økonomisk
  • Minimum 5 års erfaring fra tilsvarende rolle
  • Bred ledererfaring og dokumenterte resultater
  • Forhandlingserfaring
  • Kunnskap om eiendomsforvaltning, eiendomsverdi og eiendomsmarkedet
  • God økonomiforståelse
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Kjennskap til, og forståelse for offentlig forvaltning

Egenskaper

  • Forretningsorientert
  • Evne til å tenke strategisk
  • Nøyaktig og systematisk
  • Ser helhet og sammenhenger
  • Samarbeidsorientert
  • Tydelig og inkluderende
  • Løsningsorientert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Spennende oppgaver i et utviklende miljø
  • Et godt og variert fagmiljø
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Lønn etter avtale
  • Virksomheten holder til sentralt i Oslo med nærhet til offentlig kommunikasjon

Søk stillingen her

Spørsmål om stillingen?

Tove Gartland

Partner i Assessit

Telefon

958 99 755

Trine Bjernes Tangen

Rådgiver i Assessit

Telefon

905 53 525

Vis flere stillinger: