Digital Markedsfører

XL-BYGG er Skandinavias største byggevarekjede med 340 butikker i Norge, Sverige og Danmark. I Norge er vi nå over 90 butikker, og vi blir stadig flere. 

Vi eies av Mestergruppen AS som er et av landets ledende byggekonsern med en omsetning på ca. 8,0 milliarder kroner. Konsernet har salg og virksomhet i alle landsdeler og eier byggevarekjedene Byggeriet, Byggtorget og XL-BYGG med tilsammen 220 byggevareutsalg landet rundt, samt huskjedene Mesterhus, Systemhus og Blink Hus med flere enn 280 medlemsbedrifter. Videre er konsernet en av landets ledende hytteprodusenter med kjente merkevarer som Saltdalshytta og Røroshytta i porteføljen. I tillegg bedriver konsernet eiendomsutvikling gjennom Mestergruppen Eiendom og tilbyr arkitekt- og rådgivningstjenester gjennom selskapene Unikus, Blink Hus Arkitekter og Klepp Prosjektering.

Selskapets største eier er Ferd, et familieeid investeringsselskap som satser på verdiskapende eierskap i virksomheter og finansielle investeringer.

FirmaMestergruppen Byggvare (XL-BYGG)
FylkeHedmark
StedOslo og Hamar
Søknadsfrist30.04.2019

Digital markedsfører til Mestergruppen Byggvare (XL-BYGG)

I en nyopprettet stilling til vårt kjedekontor, søker vi Digital Markedsfører. Hovedoppgavene er planlegging, gjennomføring og optimalisering av vår digitale markedsføring. Du er en analytisk anlagt markedsfører med god teknisk kompetanse som ønsker å jobbe med sterke merkevarer i et spennende digitalt miljø. Du vil dessuten ha en sentral rolle i å videreutvikle den digitale markedsføringen i kjedene.

Hva er målet med stillingen og hvordan måler vi suksess:

  • Ha full oversikt over digitale distribusjonskanaler, videreutvikle disse og sørge for å optimalisere innhold til hver kanal.
  • Sørge for at vi får mest mulig ut av pengene vi bruker på digital markedsføring.
  • Bidra til økt salg i digitale og fysiske kanaler.

Arbeidsoppgaver:

  • Analysere og optimalisere innhold og distribusjon alle digitale kanaler

- Egne nettsider

- Digital annonsering

- Sosiale medier

- Nyhetsbrev og automatiserte kundereiser

  • Samarbeide med interne ressurser om hvordan få mest mulig ut av de digitale kanalene i forhold til planlegging av markedsaktiviteter og innhold både mot B2B og B2C.
  • Jobbe med ulike byråer og samarbeidspartnere i forhold til produksjon av innhold og tilpasse dette til ulike kanaler.
  • Publisering av nasjonale digitale kampanjer og aktiviteter.
  • Daglig bruk av digitale verktøy som f.eks. Google Analytics, Fanbooster, Salesforce, Voyado, Sitecore.
  • Samarbeide med avdelinger på tvers av konsernet for å (videre)utvikle best practise innenfor digital markedsføring.

Personprofil:

  • Høyere utdannelse, gjerne innen digital markedsføring.
  • Analytisk, har gode samarbeidsevner og et godt øye for design.
  • 2-5 års operativ erfaring med digital markedsføring – gjerne fra performance/mediebyrå, adops eller lignende.
  • Du synes det er gøy å følge utviklingen for merkevaren i Google Analytics.
  • God kunnskap og forståelse av ulike typer digitale verktøy som f.eks. Adwords, Marketing automation plattformer, Facebook Business manager, annonsestyringsplattformer eller lignende. En fordel hvis du også har erfaring med designprogrammer som Photoshop og Illustrator, m.m.
  • Gode numeriske og analytiske egenskaper, gode skriftlige og verbale ferdigheter i norsk.
  • Genuin interesse for digitale trender og teknologi.

Arbeidssted vil være Hamar og Oslo.

Stillingen rapporter til markedssjef. Vi kan tilby et hyggelig arbeidsmiljø og konkurransedyktige betingelser.

Hvis dette høres interessant ut, ta kontakt med markedssjef Jo Morten Nordbye på telefon 928 33 588 eller Finn Klepsvik hos vår rekrutteringspartner Impact AS på telefon 907 99 975.

Søk stilling

Vis flere stillinger: