Daglig leder

Engelsen Anlegg AS ble fisjonert ut fra W. Engelsen Ettf. AS 15. i november 2005. Dette var et strategisk grep for å fokusere virksomheten inn i ulike segment-/markedsområder. Engelsen Anlegg sin kjernevirksomhet er grunn- og anleggsarbeid. Engelsen Anlegg har i dag 23 ansatte og omsatte i 2017 for ca. 65 millioner kroner. Vi er medlem av Entreprenørforeningen bygg og anlegg (Eba), og har sentral godkjenning i høyeste tiltaksklasse innenfor våre fagfelt. Vårt kjernemarked er i Sunnhordland. Engelsen Anlegg har røtter tilbake til 1912.

For mer informasjon, se engelsenanlegg.no

Firma Engelsen Anlegg
FylkeHordaland
StedStord
Søknadsfrist31.10.2018

Nåværende daglig leder ønsker å gå over i en annen rolle i den daglige driften i selskapet og vi søker i den forbindelse en ny daglig leder til å lede selskapet videre.

Engelsen Anlegg er en etablert og anerkjent aktør innen grunn- og anleggsarbeid i Sunnhordland. Vårt marked er preget av sterk konkurranse – og vi jobber hardt og målrettet for å skape en kontrollert og lønnsom vekst fremover. Til å lede dette arbeidet trenger vi en dyktig og tydelig leder til å vise vei inn i fremtiden. Sammen med 23 lojale, dyktige og engasjerte medarbeidere, vårt merkenavn og lokale forankring, har vi et godt utgangspunkt å bygge videre på.

For å lykkes tror vi det er en forutsetning at du evner å fordype deg i detaljene samtidig som at du ser det store bildet. Du evner å sette planer ut i handlinger. Som leder er du god til å motivere dine ansatte – og skape entusiasme og driv.

Du er kunde- og resultatorientert – og er vant til å snu deg rundt for å finne effektive og gode løsninger. Vi ser etter deg som er en dyktig relasjonsbygger og har god kommersiell teft og driv.

Du trives med å jobbe i et miljø med åpen og direkte kommunikasjon. Du vil jobbe tett med styret og rapportere til styrets leder.

ANSVAR OG OPPGAVER:

  • Overordnet og helhetlig lederansvar for selskapets drift og rapportering til styret
  • Oppfølging av budsjett, prognoser og regnskap
  • Samarbeid med leverandører
  • Utvikle selskapet i tråd med strategi og planer – og sørge for gjennomføringskraft
  • Personalansvar og medarbeiderutvikling
  • Ansvar for internkontroll og HMS
  • Salg og forretningsutvikling: Kalkulering, anbud, forhandlinger og kundeoppfølging

ØNSKET UTDANNING OG KVALIFIKASJONER:

  • Relevant utdannelse
  • Relevant arbeidserfaring innen bygg og anlegg
  • Erfaring som leder er ønskelig: prosjektleder, fagleder, mellomleder eller toppleder
  • God økonomi- og regnskapsforståelse
  • Erfaring med salg og forhandlinger er ønskelig
  • Erfaring med anbudsprosesser er ønskelig
  • Det er en fordel om du har et etablert nettverk som er relevant for stillingen
  • Gode kommunikasjonsevner norsk og engelsk, muntlig og skriftlig

PERSONLIGE EGENSKAPER:

  • God arbeidskapasitet
  • Trygg leder
  • Omgjengelig og god relasjonsbygger
  • Selvgående og utholdende
  • God kommersiell teft og opptatt av resultater og kvalitet
  • Høy etisk bevissthet og lojalitet
  • Analytisk og god strategisk teft
  • Samarbeidsvillig

Vi tilbyr en lederstilling der du får anledning til å utfordre deg selv til å håndtere både økonomisk utvikling og drift. Vi har kompetente ansatte, spennende kunder og solid erfaring. Forutsetningene for vekst og positiv utvikling ligger til rette. Som ansatt hos oss kan vi tilby konkurransedyktige lønnsbetingelser og ordnede arbeidsforhold. Arbeidssted er ved vårt kontor i Hamnegata 86 på Stord.

For mer informasjon, ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiver Jan Tore Hamnøy, tlf. +47 411 02 200, eller rådgiver Pål Christian Meyer, tlf. +47 416 68 192.

Vis din interesse for stillingen ved å registrere din CV og søknad snarest. Attester og vitnemål vedlegges søknad. Alle henvendelser behandles konfidensielt – også overfor oppdragsgiver i innledende fase dersom det er ønskelig.

Søknadsfrist: 31. oktober 2018 – søknader behandles fortløpende.

Tiltredelse: Etter nærmere avtale

Søk stilling

Vis flere stillinger: