Controller


Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1300 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

Firma Mesta
FylkeFinnmark
StedAlta
Søknadsfrist05.12.2016

Er du engasjert, selvgående og beskriver deg selv som en lagspiller? Da bør du lese videre!

På grunn av ny organisering og økende satsing innen anlegg trenger vi å styrke teamet vårt med en controller til anlegg region nord.
Anlegg region nord består av Finnmark, Troms og Nordland og ledes i fra Alta. Det er ingen forutsetning at du har jobbet med dette tidligere, men at du synes fagområdet virker spennende. Stillingen rapporterer til prosjektsjef og inngår i hans ledergruppe.

Som controller har du ansvaret for IT og økonomi-funksjonen i anlegg region nord. Controlleren skal bistå prosjektledere og anleggsledere i deres oppfølgingsarbeid av prosjektene og tilrettelegge for gode system og rutiner. Du vil også få ansvar for opplæring i systemer og rutiner.

Arbeidssted: Alta, en del reisevirksomhet må påregnes.

For ytterligere informasjon om stillingen ta kontakt med prosjektsjef Jan Edvard Nilsen, mob: 974 22 903

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonal og etnisk bakgrunn.
Arbeidsoppgaver

  • Oppfølging av løpende utfakturering og tidsfrister
  • Ansvar for økonomirapportering, budsjettering og økonomiske analyser
  • Oppfølging av inntekter, kostnader, økonomiske nøkkeltall og prognoser
  • Oppfølgning av prosjekter og prosesser mot kalkyle
  • Være superbruker innen systemer for prosjektstyring, planlegging og oppfølging
  • Identifisere økonomiske muligheter i kontraktene/prosjektene
  • Bistå i kalkulasjon

Kvalifikasjoner

  • Bachelor og eller mastergrad i økonomi
  • Erfaring med rapporterings- og analyseverktøy, herunder Excel
  • Gode teoretiske og praktiske kunnskaper innen økonomistyring
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Du må disponere egen bil

Egenskaper

  • God evne til samarbeid med sikte på å skape resultater i fellesskap
  • Evne til å omsette analyser til praktiske råd og tiltak
  • Du jobber systematisk og strukturert, og tørr å prioritere
  • Du har evnen til å se helheten og ikke bare detaljene

Det tilbys

  • En spennende stilling i ett godt og dynamisk arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktig lønn, pensjons- og forsikringsordninger
  • Et team som jobber sammen mot et felles mål

Søk her

Vis flere stillinger: