Contract Manager

MT Højgaard-konsernet er blant de ledende aktører i bygge- og anleggsbransjen i Nord-Europa. Oppgavene omfatter prosjektering, oppføring og renovering av anlegg, broer, boliger, næringsbygg og fundamenter til offshore-vindmøller. Konsernet utfører oppgaver overalt i Danmark og har dessuten fokuserte aktiviteter i andre land. MT Højgaard omsetter for 7 mrd. kr. i året og har 4.700 medarbeidere. Læs mere om MT Højgaard på www.mth.com, LinkedIn, Twitter og Facebook.

FirmaMT Højgaard
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Vi søker en Contract Manager, som ønsker både faglige og personlige utfordringer og vil være med å videreutvikle vår forretning.

Oppgaver og ansvarsområder

Du vil som Contract Manager innenfor det norske området få en varierende arbeidsdag, og du kommer til å være med, der hvor tingene skjer. Du får stor innsikt i prosjektledelse, da din primære oppgave vil være støtte og support for våre prosjektledere og tilbudssjefer i forbindelse med kompliserte byggesaker.

Dine viktigste arbeidsoppgaver blir:

  • Risikominimering på våre byggesaker, hvor du løpende vil følge sakene fra kontrakt til overlevering
  • Tilpasning av våre standardparadigmer til de konkrete saker
  • Intern undervisning i kontraktstyring og juridisk risikominimering
  • Å være sparringspartner i hele byggefasen – fra tilbud til overlevering
  • Å assistere ved risikovurdering og fastlegge tilbudsstrategi og endelig tilbud
  • Å assistere i kontraktforhandlinger og saksoverdragelse
  • Å assistere i utførelsesfasen
  • Å være garantist for at vi ”kommer i land” med prosjektet
  • Å assistere og komplementere ledelsen i pågående prosjekter

Arbeidet er dynamisk, og du vil arbeide med alle aspekter av den praktiske entreprisen. Du kan forvente et stort ansvar, men også mange spennende utfordringer.

Du vil selv få stor innflytelse på tilretteleggingen av arbeidet og i stor utstrekning håndtere oppgavene selvstendig. Jobben innebærer tett kontakt med våre prosjektledere og prosjektsjefer samt kollegaene i avdelingen.

Det er snakk om en operativ jobb, og du skal derfor være innstilt på å være ute i felten.

Arbeidssted er ved vårt kontor i Oslo, og du vil rapportere til administrerende direktør.

Om deg

Vi forestiller oss, at du har relevant erfaring fra prosjektvirksomhet spesielt og kjenner bygge-bransjen i Norge godt. Inngående kjennskap til norske kontraktstandarder er en forutsetning. Utdannelse på høyskole- og eller universitetsnivå er ønskelig.

  • Du er erfaren it-bruker og behersker norsk både skriftlig og muntlig
  • Du som person har evne til å etablere et godt samarbeid med de øvrige involverte i byggesaken
  • Er en god sparringspartner
  • Er utadvendt, positiv og engasjert i dine kollegaer
  • Er problemknuser samtidig med, at du er serviceorientert
  • Er systematisk og har en god evne til å planlegge og å prioritere dine oppgaver - du skal håndtere mange prosjekter og oppgaver, samtidig med at du skal overholde tidsfrister
  • Har evne til å planlegge og å gjennomføre arbeidet ute i felten på en økonomisk, juridisk optimal måte
  • Er dynamisk og kreativ, tilpasningsdyktig og initiativrik

Vi tilbyr

En selvstendig og ansvarsfull jobb sammen med gode kollegaer og gode muligheter for personlig utvikling. Konkurransedyktige betingelser og ansettelsesvilkår som matcher dine kvalifikasjoner. Vårt kontor ligger på Skøyen i Oslo tett på offentlig transport.

Søknad

For mer informasjon kan du kontakte Personal Utvelgelse ved Senior Rådgiver Jon Even Sørlie på tlf + 47 971 60 844. Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, også ovenfor oppdragsgiver om ønskelig.

Vi ser frem til å motta din søknad og CV, som kan registreres på http://www.pu.no/stillinger/1272555 snarest.

Vis flere stillinger: