Illustrasjonsfoto: Karin Lohberger
Illustrasjonsfoto: Karin Lohberger

Cembrit endrer navn

Sammen med en rekke europeiske selskaper skal Cembrit nå omprofileres til Swisspearl. Anne-Berit Gjerdingen, administrerende direktør i Cembrit Norge mener at navnebyttet vil gi dem flere fordeler.

Cembrit ble kjøpt opp i juni fjor.

– Dette oppkjøpet vil gi en rekke fordeler for våre kunder og partnere, som får et utvidet produktutvalg og økt satsing på innovasjon. På den måten kan vi yte enda bedre service og satse videre på bærekraft, som er så viktig for oss. Omprofileringen til Swisspearl vil også gi oss tilgang til nye markeder og muligheter, sier Anne-Berit Gjerdingen i en pressemelding.

Anne-Berit Gjerdingen, administrerende direktør i Cembrit Norge. Foto: Cembrit
Anne-Berit Gjerdingen, administrerende direktør i Cembrit Norge. Foto: Cembrit

Som en del av en multinasjonal merkevarestrategi skal Cembrit, Eternit (i Sveits og Østerrike) og Swisspearl slås sammen til en enkelt internasjonal merkevare under merkenavnet Swisspearl. Navnebyttet fant offisielt sted 23. mars.

– Å ha felles merkeidentiteten gir oss noen fordeler, særlig vil det forenkle internasjonalt samarbeid. Swisspearl er et også sterkt merkenavn som borger for sveitsisk kvalitet. Så jeg har tro på at dette bare vil styrke oss ytterligere, sier Gjerdingen, som understreker at deres verdier og mål bevares.

– Vi skal ikke glemme våre røtter, selv om vi nå går inn i en både spennende og givende fremtid. Med vår mangeårige erfaring skal vi bygge videre på vårt prinsipp om å levere produkter av eksepsjonell høy kvalitet og fortsette å bidra til en mer bærekraftig byggebransje, sier Gjerdingen.

Swisspearl har 2.400 ansatte og ni produksjonssteder i Europa.