Byggesaksbehandler

Byggesaks- og oppmålingsavdelingen er lokalisert i lyse og trivelige lokaler i 3. etasje i Hamar rådhus. Avdelingen har 14 fast ansatte hvorav 6 arbeider med saksbehandling etter plan- og bygningsloven. Avdelingen har ansvar for byggesaksbehandling, oppmålings og kartarbeid og saksbehandling etter forurensingsloven, matrikkelloven og eiendomsskatteloven.

FirmaHamar kommune, Byggesaks- og oppmålingsavdelingen
FylkeHedmark
StedHamar
Søknadsfrist11.10.2014

Ansvar og arbeidsområder:

- Saksbehandling og tilsyn i henhold til plan- og bygningsloven

- Informasjon og veiledning til publikum

- At estetiske, funksjonelle og tekniske kvaliteter blir ivaretatt

- Matrikkelføring

Ønskelige kvalifikasjoner:

- Høgskoleutdannelse (ingeniør/arkitekt), helst med erfaring fra byggesaksbehandling

- Annen relevant utdanning og praksis kan også komme i betraktning

- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, god skriftlig framstilling

- Serviceinnstilt

- Erfaring med/kjennskap til offentlig virksomhet og saksbehandling

Vi tilbyr:

- Utfordrende arbeidsoppgaver i et trivelig arbeidsmiljø

- Fleksitidsordning

- Gode opplæringstiltak

- Egen pensjonsordning

- Lønn etter avtale

Nærmere informasjon om stillingen kan fås av byggesaks- og oppmålingssjef Reidar Sætveit, mobil 48 12 83 69, E-post: reidar.saetveit@hamar.kommune.no eller fagansvarlig Børge Jacobsen, mobil 99 10 89 80, E-post: borge.hind.jacobsen@hamar.kommune.no

Hamar kommune bruker elektronisk søknadsbehandling