Firma | COWI |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 06.09.2020 |
Vil du jobbe med rekruttering i et verdensledende rådgiverselskap? Er du proaktiv, relasjonsorientert og har god forretningsforståelse? Har du erfaring med rekruttering til tekniske- og spesialiststillinger? Da kan dette være det neste steget i din karriere!
BLI EN DEL AV VÅRT PEOPLE & COMMUNICATION TEAM I OSLO
People and Communication er en del av COWI's Business Support og består av dyktige HR- og kommunikasjon-spesialister over hele verden. Vi er spesielt opptatt av å tiltrekke, utvikle og ta vare på vår viktigste ressurs: våre medarbeidere. Som Talent Acquisition Specialist vil du jobbe ut ifra vårt Oslo-kontor som en del av det lokale HR-teamet og rapportere til Global Recruitment Manager i People and Communication som sitter i Danmark.
FÅ ANSVAR FOR Å PROFESJONALISERE VÅR REKRUTTERINGSFUNKSJON
Denne rollen er en nyetablert funksjon som skal representere COWI i Norge og drive med headhunting på tvers av alle divisjoner og forretningsområder. Hovedfokus vil være på rekruttering og sourcing, men du vil også ta del i utviklingen av et internt rekrutteringsteam, merkevarebygging og employer branding. I tillegg vil du jobbe med å identifisere fremtidige forretningsbehov og definere strategier for innhenting av nye talenter til vårt team.
Du får en nøkkelrolle i vår rekrutteringsfunksjon som rådgiver for rekrutteringspartnere, linjeledere og HR Business Partnere. Du vil samarbeide med flere interessenter på tvers av virksomheten gjennom lokale og globale oppdrag for å sikre at vi lykkes i å tiltrekke og ansette dyktige fagfolk.
På daglig basis vil du ha ansvar for å
- foreslå sourcing-strategi og rekrutteringsmetoder for nøkkelstillinger som er vanskelig å fylle
- drive rekrutteringsprosessene for senior lederstillinger, samt andre prioriterte og kritiske stillinger
- bygge talent-databaser og pipelines for fremhevede kompetanseområder på tvers av hele organisasjonen
- bygge relasjoner for fremtidig rekrutteringsbehov
- jobbe tett sammen med våre kolleger på HR og Kommunikasjon, f.eks. med å drive kampanjer
- sikre samarbeid mellom rekrutteringspartnere på tvers av landegrenser
DINE FERDIGHETER. VÅRT TEAM. SAMMEN UTFORMER VI FREMTIDEN
Dine ferdigheter er nøkkelen til vår suksess. For å lykkes i denne stillingen mener vi du bør være resultatorientert, grundig, ha god forretningsforståelse og fokus på høy kvalitet. Du er god på å bygge og ta vare på relasjoner, og opptatt av å opprettholde trivsel innad i teamet samtidig som du sikrer gode resultater.
Du bør dessuten ha følgende kvalifikasjoner og ferdigheter:
- En grad innen HR eller lignende, og minimum 6 års rekrutteringserfaring med gode ferdigheter innen search, rekrutteringsprosessen og identifisering av talenter, gjerne fra et stort multinasjonalt selskap
- En god forretningsforståelse og kommersiell tankegang
- God kjennskap til det norske rekrutteringsmarkedet
- Evnen til å tilpasse seg endrede prioriteringer og evnen til å jobbe med en rekke personligheter i forskjellige kulturer
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- En utadvendt og handlingsorientert stil med en sterk analytisk sans
- Evne til å jobbe selvstendig, ha en proaktiv tilnærming og problemløsende tankesett
- Flytende i norsk og engelsk både muntlig og skriftlig
HAR DU SPØRSMÅL?
Dersom du ønsker mer informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med:
Jacob Kornerup
Head of Global Talent Acquisition
E-mail: jakp@cowi.com
Phone: +45 4176 0738
Vi ser frem til å motta din CV og søknad innen 06.09.2020. Alle søknader behandles konfidensielt.