Sikter du deg inn mot et fagbrev innen kontor- og administrasjonsfaget?

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 39 milliarder kroner, og halvparten av de 8 600 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd. 

«Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke»


Stillingen inngår i Veidekke Industri AS, som er Norges største asfaltentreprenør og Norges nest største produsent av pukk og grus. I tillegg har selskapet betydelig aktivitet innen drift og vedlikehold av det offentlige veinettet i hele landet. Veidekke Industri AS har ca. 1 100 ansatte og omsetter for NOK 5,2 milliarder (2019).

FirmaVeidekke Industri
FylkeTrøndelag
StedRissa
Søknadsfrist10.05.2020

Forretningsområdet Drift og Vedlikehold er tilstede i hele landet, og til vår driftskontrakt innen veivedlikehold på Fosen søker vi nå en strukturert administrasjonskoordinator. Vi ser for oss at dette kan være en veldig spennende stiling for deg som er under utdannelse og på jakt etter lærlingplass innen kontor- og administrasjonsfaget, så vi hører gjerne fra deg som sikter deg inn mot et fagbrev her.

Hos oss vil du sammen med kontraktsleder og driftsleder være ansvarlig for å følge opp kontrakten som strekker seg over Ørland, Bjugn, Indre Fosen, Åfjord, Roan og Osen. Kontorsted er Rissa.

Arbeidsoppgaver
Din viktigste oppgave er å være ansvarlig for kontordrift og være administrativ støtte for lederne i driftskontraktene. Vi har behov for en ressurs som kan bidra til god planlegging og styring av kontrakten, samt bidra til å gjennomføre og koordinere følgende oppgaver:

  • Oppfølging av økonomi og lønn på prosjektet
  • Følge opp inngående og utgående faktura
  • Delta på månedsrapportering
  • Rapportere HMS internt og mot kunde
  • Delta på møter internt og eksternt, herunder referatføring
  • Innhente og følge opp dokumentasjon fra leverandører
  • Følge opp rapporteringssystem for utført arbeid inn mot kunden
  • Bidra til å oppdatere planer

Du vil rapportere til kontraktsleder for prosjektområdet.

Kvalifikasjoner

Vi er spesielt interessert i å komme i kontakt med deg som er på vei mot et fagbrev innen kontor og administrasjonsfaget. Det nødvendig at du er strukturert, har god tallforståelse og er en trygg databruker. Vi ønsker oss en kollega som kommuniserer godt med andre, både muntlig og skriftlig.

Dersom du er en søker med relevant utdannelse og arbeidserfaring hører vi naturligvis også gjerne fra deg. Her vil krav og regelverk i bransjen være en fordel, men det viktigste er at du kan sette deg raskt inn i nye ting og nye systemer.

Profil

Du har god ordenssans og ryddig arbeidsmetodikk. Videre trives og drives du av å ha mange pågående oppgaver, er løsningsorientert og har stor arbeidskapasitet og arbeidsglede. Har du i tillegg eierskap til dine oppgaver og gode samarbeidsevner vil du passe godt inn hos oss.

Helse, miljø og sikkerhet er vårt viktigste fokus. Det er derfor avgjørende at du også tar ditt ansvar og bidrar til en god tilbakemeldingskultur slik at vi sikrer at alle kollegaer kommer like hele hjem fra arbeid hver dag.

Veidekkes verdier: Profesjonell - Redelig – Entusiastisk –Grensesprengende er viktige for oss, så det er det av betydning at du også kan stå for disse.

Vi tilbyr

En spennende stilling i et solid konsern med gode muligheter for utvikling i stillingen. Vi har et positivt og uformelt arbeidsmiljø hvor vi ser frem til å ta imot en ny kollega på laget.

Vi har også gode pensjons- og forsikringsordninger, og du vil få mulighet til å eie egen bedrift sammen med dine kollegaer. I dag eier omtrent halvparten av ansatte i Veidekke ca. 15 % av aksjene i selskapet, noe som er ganske unikt for store selskaper i Norge.

Kontaktperson:

Håvard Lien

928 51 522

Søk stilling

Vis flere stillinger: