Regionscontroller region Innlandet


Bravida er en ledende leverandør av tekniske installasjons- og servicetjenester. Vi tilbyr spesialkompetanse innen teknikkområdene elektro, rør og ventilasjon. På disse teknikkområdene kan vi ta ansvar for hele installasjonsprosessen, fra design og prosjektering til installasjon og service. Bravida tilbyr også tjenester innenfor spesialområder som sikkerhet, sprinkleranlegg, kjøling, elkraft og teknisk bygningsdrift.

Vi kombinerer det store selskapets ressurser med den lokale bedriftens fleksibilitet og nærvær. I Norge har Bravida over 60 avdelinger og over 3000 ansatte. Les mer om oss på våre hjemmesider www.bravida.no

FirmaBravida
FylkeFlere fylker
StedEtter avtale - Oslo, Akershus, Hedmark, Oppland
Søknadsfristsnarest

På vegne av Bravida Norge søker vi en Regionscontroller til selskapets nyopprettede Region Innlandet. Avdelingene ligger på Hamar, Lillehammer, Moelv, Raufoss, Gardermoen, Lillestrøm og Ski. Arbeidssted er fleksibelt og kan tilpasses den enkelte kandidat, eksempelvis ved et av avdelingskontorene eller på HK. Du vil være ansvarlig for økonomisk oppfølging av Regionen, som består av syv avdelinger. Dette er en sentral, utadvendt og driftsrettet rolle. Du vil jobbe tett med regionsdirektør, avdelingsledere og prosjektledere. Rollen inngår i Bravidas økonomi-ledergruppe og har fagansvar for syv økonomer som inngår i regionen. Stillingen byr på gode påvirkningsmuligheter og rapporterer til Økonomidirektør.

Bravida Norge er et ambisiøst selskap med god lønnsomhet og er i vekst, noe som byr på mange interessante utfordringer. Vi ser etter en erfaren person og det er viktig at du liker å være driftsorientert, evner å komme med forslag til forbedringstiltak og implementere disse i virksomheten. I tillegg må du like å jobbe operativt, eksempelvis ved rapportering og utarbeidelse av egne analyser. Det vil være reisevirksomhet i forbindelse med oppfølging av avdelingene og da primært planlagte dagsreiser.

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre at regionens økonomiske status er korrekt gjennom analyse, kontroll og oppfølging
  • Beslutningsstøtte og rådgiver for regionsdirektør
  • Kontakt og støtte mot regionens avdelinger
  • Fagansvar for regionens avdelingsøkonomer
  • Delta i budsjett og prognoseprosesser
  • Bidra til økt lønnsomhet, identifisere forbedringsmuligheter og følge opp med tiltak
  • Bistå ved anbud, investeringer og aktivt delta ved oppkjøp
  • Utarbeide periodevis rapportering, månedlig og kvartalsvis
  • Delta i kvartalsgjennomganger med region, divisjon og konsern

Kvalifikasjoner:

  • Høyere økonomisk utdannelse, gjerne siviløkonom/MBA
  • Min. 5 - 10 års relevant erfaring fra controlling med vekt på økonomistyring
  • Erfaring fra å jobbe med økonomiske analyser og driftsorientert
  • Gode kunnskaper i Excel og økonomisystemer
  • God forretningsforståelse, prosjekterfaring er en fordel
  • Beherske norsk, muntlig og skriftlig
  • Beherske engelsk, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Forretningsforståelse og driftstorientert
  • Selvstendig, fleksibel og proaktiv
  • Relasjonsbyggende med gode kommunikasjonsevner
  • Sterke analytiske ferdigheter og strukturert
  • God gjennomføringsevne

Vi tilbyr:

  • Sentral utadvendt og utfordrende rolle i et solid og ambisiøst konsern
  • Spennende oppgaver med store muligheter til å påvirke
  • Et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø med høy kompetanse
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger

Spørsmål om stillingen

Endre Flo
Senior Rådgiver, Opus Consulting
endre.flo@opus-consulting.no
+4795890195

Susanne Angell
Rådgiver, Opus Consulting
sa@opus-consulting.no
+4745449348

Søk stilling