Patrick Waal (t.v.), Frank Utheim og Margareth Hol Røed. Foto: Protan

Protan vokser på tak og styrker salgsteamet

Patrick Waal (36) er ansatt som Protans nye salgssjef for det norske takmarkedet, mens Margareth Hol Røed (46) er ny marketing manager for Norden.

Protan opplever sterk vekst i det norske takmarkedet og styrker seg innen salg og markedsføring.

Patrick Waal er ansatt som ny salgssjef for tak i Norge.

- Waal har polymer- og gummikompetanse med seg fra Trelleborg Offshore Norway i Krokstadelva, der han har jobbet med salg og utvikling i stillingen som business group director, skriver selskapet i en melding.

Samtidig er Margareth Hol Røed på plass som ny nordic marketing manager.

- Hun har bred markedsføringserfaring både fra mediebyråer og Schibsted, og fra det norske håndverks- og designselskapet Made by Wood, hvor hun tidligere var markedssjef.

Selskapet melder at Waal og Røed kommer inn i Protan på et tidspunkt der selskapet opplever solid vekst i det norske takmarkedet.

- Veksten er synlig både i økende antall kjøpende kunder og i form av økt omsetning det siste året. Kundemassen blant norske takkunder er opp med 30 prosent og omsetningen med 20 prosent i løpet av det siste året, skriver Protan.

- Dette er tall vi selvsagt er stolte av, men det forplikter også når kundene våre viser oss denne tilliten. Derfor styrker vi oss med nye folk og frisk kompetanse på salg, kundekommunikasjon, synlighet og digital tilstedeværelse, sierFrank Utheim, som er nordisk salgsdirektør i Protan.

Utheim har ledet Protans salg av tak og membraner i Norge de siste seks årene, og det siste året har ansvaret blitt utvidet til å gjelde hele den nordiske salgsvirksomheten innen tak og tekniske tekstiler i Protan.

- Det norske takmarkedet er veldig viktig for Protan, og vi ønsker å forsterke kundefokuset og forbedre kundeopplevelsen. Vi satser på digitale salgskanaler og synlighet, og vi ønsker å bli enda bedre på å være rådgivere og faglige støttespillere for våre kunder. Derfor skal vi også øke staben for å styrke vår tilstedeværelse og rådgiving i ROT-markedet, som blir et viktig marked for oss framover, sier Utheim.