Firma | Sweco Norge |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 16.01.2020 |
Er du en fremoverlent og nytenkende prosjektcontroller?
I Sweco møter du dyktige kolleger som setter pris på meningene dine. Sammen jobber dere på spennende og inspirerende prosjekter som skaper framtidens Norge. Sweco er med å sørge for at dagens og morgendagens samfunn kan tilby alt det innbyggerne trenger; rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det, må vi ha et tett samarbeid med kundene våre. Derfor er den typiske Sweco-medarbeideren en person som både er imøtekommende, faglig dyktig og engasjert i kundenes prosjekter.
Hos oss gjør du en forskjell. Du kommer inn i et bredt tverrfaglig miljø, som jobber tett sammen. Arbeidsmiljøet er hyggelig, ungt og motiverende. Arbeidsdagene dine vil være varierte, og du vil ha en viktig rolle i Sweco der du rapporterer til økonomisjefen.
Hos oss vil du utvikle deg. Vi er på jakt etter deg som liker å ta ansvar og få ting til å skje. Du viser engasjement og stabilitet, også i krevende situasjoner. Dersom du er flink til å samarbeide, motiveres av faglig utvikling og liker oversikt og godt planlagte prosesser, vil du trives hos oss.
Dine viktigste arbeidsoppgaver omfatter
- Utarbeide styringsinformasjon og beslutningsunderlag til prosjektleder/eier og forslå tiltak.
- Sikre rett inntektsføring i prosjekter og følge opp lønnsomhet i prosjekter.
- Foreta risikovurdering og foreslå risikoreduserende tiltak i prosjekter.
- Følge opp arbeidskapital og sikre god kontantstrøm i prosjektene.
- Sikre rett prosjektregnskap og riktige prosjektdata.
- Bistå prosjektledere/prosjekteiere ved planlegging og rigging av prosjekt, økonomistyring, endringshåndtering, fakturering og rapportering.
- Gi målrettet opplæring ved behov.
- Ha dialog mot inkassobyråer.
- Støtte i forhold til håndtering av underkonsulenter.
- Delta i prosjekt- og forretningsrevisjon.
- Delta i tilbudsarbeid relatert til økonomi, bl.a. prising, lønnsomhet og kalkyler.
- Utvikling og bruk av BI verktøy
Dette kan du
- Du har høyere utdanning innen økonomi/administrasjon eller annet relevant utdannelse.
- Du har meget god IT kompetanse, og kjenner for eksempel til Maconomy, BI eller lignende.
- Du har god økonomisk kompetanse og bred forretnings- og bransjeforståelse.
- Du er initiativrik, kundefokusert og løsningsorientert.
- Du har gode kommunikasjons og samarbeidsevner på norsk.
- Du har minimum 3-5 års relevant erfaring.
Søknader vurderes fortløpende.
Kontaktpersoner:
Jens Ljones
Økonomisjef
+47 916 40 422
jens.ljones@sweco.no
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Sweco Norge
- Fylke Oslo