Prosjektcontroller

Sweco former fremtidens byer og samfunn

Vi skaper bærekraftige bygg og effektiv infrastruktur. Sweco er Europas ledende rådgivende ingeniørselskap. Vi er over 16.000 medarbeidere i Nord-Europa og gjennomfører årlig prosjekter i 70 land over hele verden.

Tilgjengelige og engasjerte mennesker er vår kjernevirksomhet. I møte med krevende prosjekter utvikler vi kontinuerlig vår kompetanse og løfter taket for hva vi kan få til sammen med våre kunder.

Firma Sweco Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist16.01.2020

Er du en fremoverlent og nytenkende prosjektcontroller?

I Sweco møter du dyktige kolleger som setter pris på meningene dine. Sammen jobber dere på spennende og inspirerende prosjekter som skaper framtidens Norge. Sweco er med å sørge for at dagens og morgendagens samfunn kan tilby alt det innbyggerne trenger; rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det, må vi ha et tett samarbeid med kundene våre. Derfor er den typiske Sweco-medarbeideren en person som både er imøtekommende, faglig dyktig og engasjert i kundenes prosjekter.

Hos oss gjør du en forskjell. Du kommer inn i et bredt tverrfaglig miljø, som jobber tett sammen. Arbeidsmiljøet er hyggelig, ungt og motiverende. Arbeidsdagene dine vil være varierte, og du vil ha en viktig rolle i Sweco der du rapporterer til økonomisjefen.

Hos oss vil du utvikle deg. Vi er på jakt etter deg som liker å ta ansvar og få ting til å skje. Du viser engasjement og stabilitet, også i krevende situasjoner. Dersom du er flink til å samarbeide, motiveres av faglig utvikling og liker oversikt og godt planlagte prosesser, vil du trives hos oss.

Dine viktigste arbeidsoppgaver omfatter

  • Utarbeide styringsinformasjon og beslutningsunderlag til prosjektleder/eier og forslå tiltak.
  • Sikre rett inntektsføring i prosjekter og følge opp lønnsomhet i prosjekter.
  • Foreta risikovurdering og foreslå risikoreduserende tiltak i prosjekter.
  • Følge opp arbeidskapital og sikre god kontantstrøm i prosjektene.
  • Sikre rett prosjektregnskap og riktige prosjektdata.
  • Bistå prosjektledere/prosjekteiere ved planlegging og rigging av prosjekt, økonomistyring, endringshåndtering, fakturering og rapportering.
  • Gi målrettet opplæring ved behov.
  • Ha dialog mot inkassobyråer.
  • Støtte i forhold til håndtering av underkonsulenter.
  • Delta i prosjekt- og forretningsrevisjon.
  • Delta i tilbudsarbeid relatert til økonomi, bl.a. prising, lønnsomhet og kalkyler.
  • Utvikling og bruk av BI verktøy

Dette kan du

  • Du har høyere utdanning innen økonomi/administrasjon eller annet relevant utdannelse.
  • Du har meget god IT kompetanse, og kjenner for eksempel til Maconomy, BI eller lignende.
  • Du har god økonomisk kompetanse og bred forretnings- og bransjeforståelse.
  • Du er initiativrik, kundefokusert og løsningsorientert.
  • Du har gode kommunikasjons og samarbeidsevner på norsk.
  • Du har minimum 3-5 års relevant erfaring.

Søknader vurderes fortløpende.

Kontaktpersoner:

Jens Ljones

Økonomisjef

+47 916 40 422

jens.ljones@sweco.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: