Bak fra venstre: Øyvind Johansen, prosjektsjef NRC, Øyvind Utne Larsen, prosjektsjef MOGD, Kristoffer Lund, prosjektleder NRC, Lasse Livik Sæter, prosjektleder NRC. Foran fra venstre: Hans Kjetil Traen, adm dir i Marthinsen & Duvholt sammen med Martin Inge Olsen, direktør for banedivisjonen, NRC Group Norge. Foto NRC Norge
Bak fra venstre: Øyvind Johansen, prosjektsjef NRC, Øyvind Utne Larsen, prosjektsjef MOGD, Kristoffer Lund, prosjektleder NRC, Lasse Livik Sæter, prosjektleder NRC. Foran fra venstre: Hans Kjetil Traen, adm dir i Marthinsen & Duvholt sammen med Martin Inge Olsen, direktør for banedivisjonen, NRC Group Norge. Foto NRC Norge

NRC Group Norge har signert nye kontrakter på Vestfoldbanen

Marthinsen & Duvholt AS har inngått to kontrakter med NRC Norge AS som underentreprenør, en til elektro- og sporarbeider i Tønsberg, og den andre for entreprise for spor-, elektro- og signalarbeider på jernbaneforbindelsen mellom Holmestrand og Nykirke.

– Kontrakten i Tønsberg gjelder togparkering og er verdsatt til cirka 37 millioner kroner. Arbeidet starter i april 2023 og er planlagt ferdigstilt i juni 2025. Hoveddelen av prosjektet vil bli utført i første halvdel av 2024, skriver selskapet i en pressemelding.

Kontrakten på jernbaneforbindelsen mellom Holmestrand og Nykirke er verdsatt til cirka 27 millioner kroner, og gjelder arbeider i Tangentunnelen. Arbeidet starter i april 2023 og er planlagt ferdigstilt i august 2023. Bane Nor er oppdragsgiver på prosjektene der Marthinsen & Duvholt er entreprenør.

– Vi har valgt å inngå et samarbeid med NRC Group, fordi NRC har en kompletterende kompetanse innen jernbaneteknikk som var viktig for oss å sikre i denne kontrakten. Vi opplever at NRC er en profesjonell aktør som vi har et godt samarbeid med, sier Hans Kjetil Traen, administrerende direktør i Marthinsen & Duvholt, i meldingen.

De to selskapene har allerede et tett samarbeid på Vestfoldbanen, da med Marthinsen & Duvholt som underentreprenør på grunnarbeider for NRC Group som har kontrakt som entreprenør for Bane Nor. Kontrakten UNB10 gjelder arbeidene med å legge 14 kilometer dobbeltspor mellom Nykirke og Barkåker. I de siste to kontraktene, UNB11 og UNB12, er NRC Group altså underentreprenør for Marthinsen & Duvholt.

– Dette er en bekreftelse på det gode samarbeidet mellom oss, og også et resultat av det gode samarbeidet vi har med Bane Nor på Vestfoldbanen. Vi kjenner hverandre godt og samarbeider godt, og nå er vi klare for å gi et godt sluttprodukt til kunden. Når Vestfoldbanen åpner med dobbeltspor i 2025, vil de reisende få et mye bedre tilbud enn i dag, sier Martin Inge Olsen, direktør for banedivisjonen i NRC Group Norge.