Varehuset på Vækerø har røtter tilbake til 1649 og ble først Maxbo i 1995. I 2008 ble varehuset bygget om etter tegninger fra arkitekt Nils Torp, for å fremstå mykere og mer moderne i formen. Denne måneden ble det omprofilert med Maxbos nye logo og skilting.
– Enda mer fantastisk
– Et varehus som alltid har vært fantastisk har blitt enda mer fantastisk, sa en tydelig stolt konsernsjef i Løvenskiold Vækerø.
– Vækerø var det første varehuset vi åpnet. Opprinnelig var det bygget som et sentrallager for Løvenskiold i sin tid. Nå synes jeg det fremstår som verdens fineste varehus, sa Løvenskiold, som tror dette er stedet i verden hvor det er solgt og håndtert trelast lengst.
Han har sett et Vækerø i stadig utvikling, og han har ingen planer om å slutte med stadig forbedringer.
– Det er helt fabelaktig å se så fornøyde kunder og stolte medarbeidere. Det er utrolig mange som har stått på for å få til denne relanseringen, og mange som må takkes. Spesielt varehussjef Line. Som vi nå sier i Maxbo, det er veldig «godt gjort». Nå gleder vi oss til å ta godt vare på kundene i tiden som kommer, sa Løvenskiold.
Styrke faghandelen
Med hjelp fra Maxbo-sjefen Thomas Støkken og varehussjef Line Killingstad kunne Carl Otto Løvenskiold markere gjenåpningen ved å sage over en Maxbo-blå stender. Maxbo Vækerø er det 49. varehuset som omprofileres i år. I løpet av 2019 vil alle 64 Maxbos varehus fremstå i ny profil.
– Kundene vil nok i første omgang se de ytre forandringene, men det er de indre forandringene vi håper vil gjøre den største forskjellen, sier Thomas Støkken, Maxbo-sjef og administrerende direktør i Løvenskiold Handel.
- Nøkkelord
- Byggevare
- Byggevarer