Firma | Mesta |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 16.10.2023 |
Å jobbe i Mesta handler om å gjøre skoleveier trygge, få folk hjem fra jobb, helsepersonell frem i tide, og at bønder får levert melken de produserer. Gode innkjøp av varer og tjenester til våre kontrakter er en forutsetning for å klare dette. Nå ser vi etter en innkjøpsleder kategori til vårt nyetablerte kategoriteam. Du vil få mulighet til å påvirke et av Norges mest spennende infrastrukturselskap.
Hvorfor skal du jobbe i Mesta?
Du vil bli viktig i arbeidet med å opprettholde infrastrukturen; et samfunnskritisk oppdrag. Siden oppgavene vi skal løse er forskjellige, trenger vi folk med ulik bakgrunn som ser løsninger på nye og spennende måter. For å få dette til er det også viktig for oss med samarbeid og godt arbeidsmiljø på tvers av avdelinger. Hos oss får du en trygg arbeidsplass med gode pensjons- og forsikringsordninger.
Vi er opptatt av mangfold, likestilling, vi bryr oss ikke om hvor du kommer fra eller hvem du elsker. Har du en annen bakgrunn enn mange andre, er det fint for oss. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion, kjønnsuttrykk, funksjonsevne, etnisk bakgrunn og arbeids- og livserfaring oppfordres til å søke jobb hos oss.
Det er slik vi hver dag får folk frem.
Om stillingen:
Mesta er et spennende selskap i utvikling og dette gjelder også innkjøpsavdelingen. Hos oss får du en unik mulighet til å forme og påvirke måten vi driver kategoristyring på. Vi søker en nytenkende person som ønsker å bidra til den kontinuerlige forbedringen av vår innkjøpsavdeling. Den innsatsen du legger ned vil ha en betydelig innvirkning på Mestas lønnsomhet.
Som innkjøpsleder kategori vil du ha ansvaret for å utvikle og forvalte strategier for spesifikke innkjøpskategorier og bidra til optimaliseringen av våre innkjøpsprosesser. Din rolle er avgjørende for å øke vår konkurransekraft, da du tar helhetlig ansvar for identifisering, utvikling og implementering av forbedringstiltak innenfor innkjøpskategorier. Du skal arbeide aktivt for å sikre at kategoristrategien blir forankret og utført ved å etablere og lede tverrfaglige kategoriteam som involverer relevante avdelinger og roller for å oppnå best mulige resultater. Videre vil du ha ansvaret for oppfølgingen av tiltakene som er definert i kategoristrategien.
Noen av dine ansvarsområder vil være:
- Kategoriutvikling
- Leverandørstyring
- Anskaffelsesstrategi
- Markedsanalyse
- Kostnadsstyring
Din arbeidsplass vil være på hovedkontoret vårt på Skøyen.
Hvem er du?
Vi ser etter deg som har erfaring fra kategoristyring og innkjøp. Du er proaktiv, initiativrik og analytisk. Bakgrunnen din gjør at du er strukturert og raskt klarer å sette deg inn i arbeidsoppgavene og innkjøpsprosessene våre. Det er ønskelig med kjennskap til bransjen og du bør ha økonomisk, teknisk eller juridisk utdannelse. Du er en relasjonsbygger som evner å få folk med deg og du har gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
Er du nysgjerrig og vil vite mer? Ta kontakt med innkjøpssjef Camilla W. Lundblad 924 56 985.
Hvordan søke?
For å søke laster du opp CVen din og svarer på noe spørsmål som er relevant for stillingen. Du skal ikke laste opp noe søknadsbrev. Søk på jobben så fort som mulig, men senest 16.10.2023. Søknader vurderes fortløpende.