Innkjøpsdirektør

Backe skaper verdi i små og store samfunn gjennom entreprenørvirksomhet, prosjektutvikling og eiendomsforvaltning. Et godt omdømme, høy kompetanse og lønnsom vekst skal bidra til at Backe blir anerkjent som landets ledende selskap i entreprenør- og anleggsbransjen. Familieeide AS Backe omfatter virksomhetene Backe Entreprenør, Backe Prosjekt, Backe Eiendom og maskinutleiefirmaet BAS. Konsernet omsatte i 2017 for ca 4 milliarder kroner og har nærmere 900 medarbeidere over hele landet. Backe bygger offentlige bygg til omsorgs- og skolesektoren, næringsbygg, og boliger for mennesker i alle faser av livet. Selskapet har omfattende erfaring med offentlig-privat samarbeid. Lokal kunnskap og tilstedeværelse har vært bærebjelken i Backes entreprenørvirksomhet i over 70 år. Nærhet til lokalsamfunn landet rundt vil fremdeles være viktig, samtidig som vi gjennom satsingen Ett Backe utnytter en offensiv strategi for digitalisering av både entreprenør- og prosjektutviklingsvirksomheten, med mål om et sømløst samarbeid med partnere og leverandører og utvikling av bærekraftige bygg for oppdragsgivere i privat og offentlig sektor.

Firma Backe Entreprenør
FylkeAkershus, Oslo
StedLysaker
Søknadsfristsnarest

Backe Entreprenør AS er på jakt etter en Innkjøpsdirektør til en svært sentral og selvstendig stilling med store muligheter for å påvirke Backes videre utvikling. Stillingen rapporterer til driftsdirektør i Backe Entreprenør AS.

Arbeidsoppgaver:

  • Utvikle og ha ansvar for innkjøpsstrategien i Backe Entreprenør sentralt
  • Bistå i større prosjektinnkjøp i selskapene
  • Bistå selskapene i strategisk utvikling og gjennomføring av innkjøp og etablering av leverandørrelasjoner.
  • Ansvar for inngåelse og vedlikehold av rammeavtaler for konsern, følge opp bruken av avtalene og erfaringer samt utvikling av relasjonene.
  • Støtte virksomhetene innen prioriterte forbedringsområder med analyser, vurderinger, utvikling av planer, gjennomføring og oppfølging.
  • Arrangere kurs og kompetanseheving innen innkjøp og forhandling
  • Utvikle og forvalte innkjøpsprosesser og -systemer knyttet til Backes kvalitetssystem og ISO-sertifikater.
  • Aktivt drive utviklingen av innkjøp til å bidra i den digitale byggeprosessen (BIM, VDC, ICE etc.)
  • Sikre bærekraftige innkjøp

Du er:

  • Analytisk, systematisk og løsningsorientert
  • Selvstendig og ansvarsbevisst med sterk gjennomføringsevne
  • Sterk relasjonsbygger og motivator med kommersiell sans.
  • Initiativrik, engasjert og forbedringsorientert med fokus på måloppnåelse
  • God på forhandlinger
  • Gode leder-, kommunikasjons- og samarbeidsevner

Ønsket bakgrunn:

  • Minimum 5 års erfaring med strategisk innkjøp
  • Alternativt flere års konsulenterfaring med å lede strategiske innkjøpsforbedringsprogrammer i entreprenørbransjen
  • God kunnskap om innkjøpsprosesser og god helhetsforståelse, herunder kontrakts-management, forhandlinger og forretnings-utvikling
  • Erfaring fra omstillings- og forbedringsprosjekter (LEAN)
  • God forståelse og interesse for forretningssystemer, digitalisering og automatisering av arbeidsprosesser.
  • God forståelse om NS-kontrakter i bransjen

Vi tilbyr:

  • En selvstendig lederstilling med stor påvirkningsmulighet
  • Sterkt fagmiljø
  • Konkurransedyktig lønn og bonusordning

Alle søknader og henvendelser vil bli behandlet konfidensielt.

For spørsmål rundt stillingen ta kontakt med våre rådgivere i SAM Executive Search:

Managing Partner Per Boye Ellingsen, pbe@sam-int.com, 90524488 eller Senior Partner Arnfinn Berg, arb@sam-int.com, 91178955.

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: