Rekordsalg for Finn Schjølls «folkeboble»

Magnor Glassverk har siden senhøsten 2010 solgt over 100 000 vaser og lysestaker i serien Boblen. Dette gjør serien til en av de aller største suksessene i glassverkets historie.

– Boblen er like populær over hele landet, og vi klarer så vidt å dekke etterspørselen. Dette er den nye folkebobla som alle vil ha, fastslår Bjørn Waage, direktør ved Magnor Glassverk.

Det er Finn Schjøll som har designet vasene og lysestakene i serien, som alle er blitt en gedigen salgssuksess. Denne våren lanserers også et stettfat i samme serie.

Boblen-serien har funnet veien inn i tusener av norske hjem. Nå håper Magnor at det nye stettfatet skal videreføre suksessen, heter det i en pressemelding fra Magnor.

– Gi kaken, frukten eller blomstene et løft, sier designer Finn Schjøll om det nye stettfatet, som altså kan brukes til mer enn kaker.

Siden senhøsten 2010 er det solgt over 100.000 vaser og lysestaker i serien (lysestakene ble lansert høsten 2011).

- Boblen er den største glassuksessen fra de dype skoger siden Per Spook designet Kongleglassene i 1996, og vi er svært fornøyde, sier Bjørn Waage, som påpeker at merkevare, spenstig design, god kvalitet, kjent designer og tradisjonsrikt håndverk er oppskriften på Boblen-suksessen.

Videre heter i pressemeldingen at Boblen stettfat er ideell både til blomster og kaker. Det er 31 centimeter i diameter, munnblåst og håndlaget av erfarne glassblåsere med lange tradisjoner i håndverket.

Boblen som er fatets fot, har samme størrelse som den minste vasen, alt nøye gjennomtenkt av formgiver Finn Schjøll slik at det passer utmerket sammen med vasene og lysestakene i samme serie.

Selve formgivningen er inspirert av vanndråper som perler på marikåpe etter regnvær.

Det nye stettfatet vil være ute i butikker over hele landet fra 8. mars.