Byggevare- husene satser mer på hage

Alle byggevarehusene satser nå betydelig mer på hage og uterom enn før. Da Byggmakker åpnet sin sitt hittil største varehus på Tiller i Trondheim, var det også en stor avdeling for hage både ute og inne.

 

Vi ser at nordmenn er veldig opptatt av hage og uterom, og vi selger stadige mer produkter mot dette segmentet, sier salgsdirektør Lars H. Børrud i Byggmakker. Det har vi tatt konsekvensen av i forbindelse med planleggingen av det nye varehuset i Trondheim. Det er totalt på 10 000 kvadratmeter - 7 000 under tak og resten ute.

Vi er også opptatt av at vi også for disse produktene skal ha folk som har kunnskaper nok til å gi råd og veiledning. Dette med hage og uterom blir nå oppgradert også ved andre anlegg, sier han.

Intersssen for store griller, utemøbler og parasoller er stor i tillegg til alt av belegningsstein m v, sier han.

Les mer om Byggmakker-åpningen i Trondheim på www.bygg.no