Med hagestue i tilknytning til boligen kan nordmenn forlenge utesesongen.

Satser på drivhus og hagestuer i Bergen og Stavanger

Denne våren åpner Grønt Fokus to nye butikker i Bergen og Stavanger.

Grønt Fokus som er en stor aktør innen hagestuer, uterom og drivhus åpner denne våren nye butikker i Bergen og Stavanger. Begge butikkene åpnes i nærheten av Plantasjen-utsalg, og vil være på mellom 400 til 600 kvadratmeter, ifølge en pressemelding fra selskapet.

Per i dag har Grønt Fokus butikker i Kristiansand og på Alnabru i Oslo. Butikken på Alnabru ble åpnet for to år siden, og har ifølge pressemeldingen bidratt til den gode utviklingen som selskapet nå opplever på det norske markedet.

Det er økende interesse for hagestuer, uterom, drivhus, boder, lekehus og anneks blant nordmenn, og med de nye butikkene i Bergen og Stavanger vil Grønt Fokus styrke sin tilstedeværelse i Norge.

- Våre hjem er den viktigste møteplassen i våre liv. Det er her vi omgås og tar hånd om hverandre. På samme måte ønsker vi å skape den samme hjemmekoselige følelsen i våre nye butikker med et fleksibelt og uformelt miljø der vi ønsker å gi inspirasjon og innsikt i nye trender innenfor hagestuer og uterom. Vi ser frem til å åpne i Bergen og Stavanger og vet at det finnes mange eneboligeiere som ønsker å videreutvikle sine hjem, sier markedskoordinator, Thore Fossheim i Grønt Fokus.

I de nye butikkene vil kundene ha mulighet til å få veiledning og råd om hvordan de best kan utvikle sine hjem. Primært retter Grønt Fokus seg til gjør-det-selv kundene, som enkelt kan montere alt selv. Mye av salget er gjennom selskapets nettbutikk, som er tilrettelagt for bruk av mobile nettbrett og smarttelefoner.

Butikken i Stavanger forventes åpnet innen utgangen av mars, mens butikken i Bergen forventes åpnet innen utgangen av april.

Nordmenn liker å kose seg utendørs, selv om været ikke alltid klaffer. Det blir stadig mer populært med hagestuer, som her hvor den er bygget oppå terrassen.