Redaktør Tonje Waaktaar Gamst i Hagetidend håper det nye utseendet på Hageselskapets medlemsblad vil falle i smak hos leserne. (Foto: Jorunn Amdahl)

Hageselskapet pusser opp

Hageselskapets medlemsblad Hagetidend møter det nye året med helt nytt design, og da særlig på forsiden.

– Hagestoffet er som før, av høy faglig kvalitet og tilrettelagt for norske forhold, men vi har endret litt på utseendet vårt, sier redaktør Tonje Waaktaar Gamst.

Hageselskapet sender i disse dager ut årets første utgave av Hagetidend, og Gamst kan allerede fortelle om mange hyggelige tilbakemeldinger i sosiale medier.

– Vi håper leserne blir fornøyde. Vi har laget et lysere og lettere design, med blant annet nye skrifttyper og matt papir på omslaget. Redaksjonen har selv gjort jobben, i samarbeid med vår designer, sier Gamst.

Mat og dyrking

Av nyheter byr redaktøren på en ny matspalte, med oppskrifter basert på det du kan dyrke selv i hagen eller på balkongen.

Fotograf Yvette Rudlang Jansen, som har stor interesse for mat og dyrking, har tatt bildene til Godt fra hagen.

Mange drømmer om drivhus, enten det er et byggesett eller som dette flotte hjemmelagde til Heidi Stokke Paulsen fra Meisingset på Nordmøre. (Foto: Privat)

Den som er ute etter konkrete dyrkingsråd, kan glede seg til Sølvi Svendsens faste spalte om grønnsakdyrking. Gulrot er førstemann ut, forteller redaktøren.

Veksthus-tema

Veksthus står høyt oppe på ønskelista for mange hagefolk. I årets første utgave får man en presentasjon av hva som finnes på markedet – fra de mest beskjedne tomathus til gedigne orangerier.

– Nå kan denne underlige vinteren bare gå sin gang, vi er nemlig ferdige med vårpussen, avslutter redaktøren.

Hagetidend kommer ut ti ganger i året, i et opplag på ca 24 000 eks.