Monica Blom Thorsen. Foto: Saltdalshytta
Monica Blom Thorsen. Foto: Saltdalshytta

Fra Mesterhus til Saltdalshytta

Saltdalshyttas nyeste rekruttering skjer fra egne rekker i Mestergruppen når markedssjef i Mesterhus, Monica Blom Thorsen, inntar rollen som markeds- og kommunikasjonssjef i Saltdalshytta.

– Et viktig ledd i vår satsning fremover er ansettelsen av en markeds- og kommunikasjonssjef som får det strategiske hovedansvaret for å forvalte merkevaren i alle kommunikasjonsflater, sier administrerende direktør i Saltdalshytta Stine Røsand, i en pressemelding.

– Gjennom sine 12 år i Mesterhus har Monica hatt en nøkkelrolle der hun har ivaretatt merkevaren og deres kjedemedlemmer på en imponerende måte. Vi er overbevist om at hennes erfaring blir et svært nyttig tilskudd for Saltdalshytta, sier Røsand videre.

Saltdalshytta er Norges nest største hyttebygger. Overgangen fra hus til hytte er noe Blom Thorsen ser frem til.

– Saltdalshytta har en svært spennende agenda de kommende årene, blant annet når det gjelder grønnere hyttebygging, konseptutvikling og utvidelse av sitt forhandlernettverk. Jeg gleder meg stort til å bli en del av Saltdalshytta sitt dyktige team, sier Blom Thorsen i meldingen.

Det ble rekordhøy igangsettelse og salg av nye hytter for Saltdalshytta i fjor, og utviklingen ser lovende ut også fremover. Saltdalshytta er eid av Mestergruppen og konsernsjef, Mikkel Sandvik, tror på et sterkt hyttemarked i årene som kommer.

– Det er mange aktører i hyttemarkedet, men vi har sterk tro på at Saltdalshytta vil øke sin markedsandel i årene som kommer med sine offensive tiltak på flere områder. Fritidsboligmarkedet er et viktig satsningsområde for Mestergruppen, sier Sandvik.

Han legger til at det er stas at Saltdalshytta rekrutterer fra egne rekker i Mestergruppen.

– Vi ønsker å legge til rette for at våre dyktige medarbeidere blir i Mestergruppen og dette er et svært godt eksempel på at det er mange muligheter internt i konsernet, sier Sandvik.