Fagleder innkjøp

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Flisekompaniet og Montér. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 180.000 medarbeidere i 68 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Firma Optimera
FylkeOslo
Søknadsfrist20.01.2020

Fagsjef DVI

For Optimera søker vi etter deg som er klar for nye utfordringer og som ønsker å bli Fagsjef for gruppen som jobber med innkjøp av DVI (Dør, Vindu, Interiør).
Du blir en del av et engasjert og dyktig team, der oppgavene vil rette seg mot innkjøp og vareflyt til våre butikker og logistikkenheter.

I rollen vil du få et ansvar for oppfølging av personal, operativt innkjøp / vareflyt, sikre vedlikehold av relevant informasjon i innkjøpssystemene, samt rapportere nøkkeltall for respektivt team.

Du vil bli godt kjent med selskapet og ha en bred intern kommunikasjonsflate, samt sikre en god og profesjonell dialog med våre leverandører.

Arbeidsoppgaver

  • Personal-/ og fagansvarlig
  • Ansvarlig for ordinær drift innad i gruppen, herav arbeidsfordeling, kvalitetsoppfølging og kommunikasjon utad.
  • Bestillinger mot leverandør og oppfølging av grunndata og generelt vedlikehold
  • Ordrebekreftelser, purringer og oppfølging av bestillinger mot leverandør
  • Oppfølging av nøkkeltall
  • Sikre god og tett relasjon med Logistikk, Kategori og Salg
  • Noe prosjektdeltagelse

Kvalifikasjoner

  • Teamleder eller lederansvar
  • God på systemer og teknisk innsikt
  • Erfaring fra innkjøp, byggevare, snekker/tømrer eller butikk er en fordel
  • Kjennskap til logistikk og vareflyt
  • Erfaring innen innkjøp og god kjennskap til logistikk
  • Utdannelse innen økonomi og/eller logistikk er en fordel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Egenskaper

  • Gode samarbeids egenskaper og fleksibel
  • Service- og kundeorientert, utadvendt og kontaktskapende
  • Interesse for å lære og vise initiativ
  • Strukturert og systematisk
  • Trygg og flink til å prioritere

Vi tilbyr:

  • Operativ lederstilling
  • Godt miljø og engasjerte kolleger
  • En stilling med variasjon av rutine- og adhoc oppgaver
  • Nye lokaler fra april mnd
  • Gode innkjøpssystemer og samarbeid på tvers av organisasjonen
  • Fast stilling

Kontaktperson:

Veronica Wolsner-Papa
Avdelingsleder & Partner, Bemanningsbyraaet
veronica@bemanningsbyraaet.no
+47 90204298

Søk stilling

Vis flere stillinger: