Fredag 15. april kan messegeneral Marit Sagen åpne dørene til årets hagemesse på Lillestrøm. Pallevis med messemagasiner er allerede på plass i hallene på Norges Varemesse. (Foto: Ole Petter Opøien)

Få en digital forsmak på Hagemessen

Hagemessen på Lillestrøm nærmer seg. Allerede nå kan du lade opp til årets messe ved å lese det offisielle messemagasinet i digital utgave.

Hage.no har også i år produsert magasinet som deles ut gratis ved inngangen under messedagene 15-17. april. Nå kan du lese hele bladet elektronisk på våre nettsider.

Les messemagasinet her

Satser på hage- og uterom
Årets magasin er på 76 sider og inneholder aktuelt hage- og messestoff. Som partner til Hagemessen har hage.no/Byggeindustrien stått for redaksjonelt innhold, annonsesalg og produksjon av magasinet for sjette år på rad.

– Det er ikke tilfeldig at Byggeindustrien går aktivt inn også mot hage- og utemiljøsegmentet. Uterommet blir stadig viktigere for folk, og det gjenspeiler investeringene i denne sektoren. Aldri har det blitt solgt mer til hage og uterom enn i dag, sier sjefredaktør Arve Brekkhus i Byggeindustrien og hage.no.

Designer Camilla Prytz forteller om sin hagepasjon i årets messemagasin. (Foto: Veronica Knopp)

Rekordstor
I år er messen rekordstor og legger beslag på tre haller på Norges Varemesse med til sammen 25. 000 kvadratmeter. Godt over 200 utstillere vil fylle messehallene i løpet av tre hektiske dager midt i april.

Blant årets utstillere er blant annet et tyvetalls firmaer som tilbyr drivhus, utestuer, paviljonger, lysthus og anneks. Publikum vil få se både tradisjonelle drivhus, klassiske drivhus i engelsk stil, minidrivhus, veggmonterte drivhus, hagestuer, paviljonger, terrassetak etc.

I magasinet får du gode eksperttips om hva du bør tenke på når du skal kjøpe drivhus.

Hagerømlinger og balkongtomater
Av innholdet ellers kan du lese om kjente hagefolks hager, hagerømlinger, balkongtomater, grønn utdanning, designhager og ikke minst årets messenyheter. I tillegg er det en oversikt over seminarer og foredrag fra messescenen, samt en fullstendig liste over alle utstillere og hvor de har sine stands.

Les også: Send inn vårtegn og vinn billetter til Hagemessen

Møteplass for hagefolket
Siden 2009 har hage.no samarbeidet med Norges Varemesse, og i 2011 kom avtalen i stand om å gi ut det offisielle messemagasinet til Hagemessen.

– Hagemessen har som målsetting å skape en arena for inspirasjon, kunnskap, gode kjøp – og ikke minst være møteplassen for hagefolket. Magasinet er et oppslagsverk under selve messa, og vi tror mange tar vare på det i etterkant. Alle artiklene og tipsene blir tatt godt i mot, og hagestoff er aktuelt året rundt, sier prosjektleder Marit Sgaen på Hagemessen.

Årets messe kan by på alt innen hagemøbler, redskaper og maskiner, hageutstyr, drivhus/utestuer, frø, løk og planter, griller, stein, ferdigplen og mye mer. Messegeneralen både håper og tror at det blir folksomt på Lillestrøm i midten av april.

37 000 i opplag
I tillegg til gratisdistribusjon til publikum på messen, følger magasinet med som bilag til Byggeindustrien nr 5. Det blir også distribuert i 68 Interflora-butikker i østlandsområdet. Det totale opplaget er på 37 000 eksemplarer.

Besøk gjerne hage.no, som står på stand E02-04.

Hagemessen vil by på et riktig utvalg av blomster og planter. Bildet er fra 2015. (Foto: Svanhild Blakstad)