Digital Marketing Manager

To selskaper med lang historie i Norge har blitt til ett. Icopal og Zanda Monier er nå BMI Norge, og er en del av BMI Group - den største produsenten i Europa av løsninger til flate og skrå tak, samt fuktsikring. Med 128 fabrikker og produksjonsanlegg i Europa, deler av Asia og Afrika har vi over 165 års erfaring og over 9,500 ansatte. BMI Group har hovedkvarter i London/Reading.

Firma Icopal / BMI Norge
FylkeViken
Søknadsfrist10.08.2020

BMI er et av Norges største selskaper innenfor byggevareindustrien, og vi har ambisjoner om å bli den beste aktøren innenfor digitalisering i vår bransje. For å oppnå dette har vi anskaffet den fremste teknologien på området, og nå trenger vi et skarpt digitalt markedsførings hode til å realisere våre ambisjoner.

Hos oss står kundene i hovedfokus for alt vi gjør og foretar oss. I BMI ser vi på digitale løsninger som et verktøy for å skape bedre kundeopplevelser, en grønnere drift og en smidigere forretningsmodell.

Som Digital Marketing Manager i BMI får du det overordnede ansvaret for utviklingen av våre digitale tjenester/løsninger. Stillingen er i stor grad taktisk og operasjonell, men du må også ha evne til å tenke helhetlig og strategisk. Du vil samarbeide tett med øvrige deler av konsernet både lokalt og internasjonalt. Rollen ligger under markedsavdelingen og rapporterer til markedsdirektør i Norge.

Du får hovedansvar for alt innenfor digital marketing, herunder:

  • Utvikling og implementering av nye digitale løsninger og tjenesteplattformer ut mot våre kunder
  • Planlegge digitale aktiviteter for å bidra til vekst i våre strategiske satsningsområder
  • Videreutvikle digitale verktøy for å drive salg og inngående leads.
  • Gjennomføre, optimalisere, følge opp og rapportere digitale aktiviteter i alle kanaler.
  • Overordnet ansvar for PPC, SEO og SEM strategi i samarbeid med våre interne og eksterne partnere.
  • Opprettholde og produsere innhold for våre nettsider i samarbeide med våre eksterne og interne partnere.
  • Felles prosjekter og samarbeid på tvers av funksjoner i markedsavdelingen

Er du den vi leter etter?

Vi ser etter deg som har jobbet med digitale utviklingsprosjekter eller hatt prosjektlederansvar tidligere. Kanskje har du jobbet i en markedsavdeling eller digital avdeling der dere har hatt stort fokus på å bygge sterke merkevarer gjennom digitale tjenester og digitale kanaler.

Du liker å jobbe i team og ser på endringer som en motivasjonsfaktor. Som person er du selvgående og drives av å skape fantastiske resultater sammen med dine kollegaer. Du er fleksibel, nytenkende, positiv og trives med høyt tempo og høy innovasjonstakt. Det er viktig at du alltid holder deg oppdatert på det siste innen teknologiske muligheter og kan videreformidle og benytte dette i arbeidshverdagen.

Vi ser etter deg som har høyere utdannelse og minimum 3 års erfaring innenfor digital markedsføring. Det er å foretrekke at du har erfaring fra å jobbe i matrisestruktur og forstår samspillet på tvers av landegrenser og funksjoner. Gitt at du vil jobbe både med nasjonale og internasjonale kollegaer er det viktig at du behersker norsk og engelsk godt, både skriftlig og muntlig.

Vi tilbyr:

  • En spennende nøkkelstilling hos et fremtidsrettet selskap med over 100 års tradisjoner
  • Muligheten til å påvirke og drive den digitale utviklingen i BMI
  • Varierte arbeidsoppgaver med gode muligheter for personlig utvikling
  • Gode personalgoder, herunder helseforsikring, pensjonsordninger, firmahytter, bedriftsidrettslag

Vis flere stillinger: