Den nye elementtrailen fra Langendorf har vært på slankekur.

Denne elementtraileren leder slankekrigen og opplever salgssuksess

Vestlandske Trailer overtok ved årsskiftet agenturet av Langendorf i Norge og har bidratt til utviklingen av en betydelig lettere elementtrailer som virkelig har slått an i markedet.

– Tidligere har salget på tilsvarende hengere vært 1-2 i året. Hittil i år har vi solgt 7 og tror vi kan levere 10 hengere i år, sier daglig leder Jan Henning Mosvær i Vestlandske Trailer.

Etter at Vestlandske Trailer overtok agenturet av Langendorf i Norge ved årsskiftet, ønsket selskapet å få ned egenvekten på elementtraileren fundamentalt. Mosvær opplyser at designet på den nye traileren er strukket maksimalt for å være innenfor norsk regelverk.

– Det er slanket litt vekt på alle områder, og det er gått ned litt på platetykkelsen. Hengeren vi har utstilt på Vei og Anlegg veier 9.380 kilo, det er et tonn mindre enn konkurrenten, fastslår han.

Daglig leder Jan Henning Mosvær og selger Rene Jespersen i Vestlandske Trailer.

Akslingene på den nye traileren er flyttet så langt bak som overhodet mulig og Vestlandske Trailer har hatt et tett samarbeid med norske elementtransportører i utviklingen av traileren.

– Egenvekten er alfa og omega for en elementtransportør, og den vekten vi har slanket kan være tungen på vektskålen om transportøren kan få med seg to elementer i stedet for kun ett på en tur, sier han.

Betjeningen er også forbedret. I tillegg til et skap på siden, har traileren fått betjening bak slik at operatøren kan stå bak traileren for å styre støttene.

– Dette er en forbedring som gir mye bedre sikkerhet, sier han.

Han tror imidlertid ikke det tar veldig lang tid før konkurrenten også justerer seg inn på vekta og at slankekrigen ruller videre.