Controller

Mesta AS er Norges største og ledende selskap innen drift og vedlikehold av vei og har virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel. I tillegg har selskapet betydelig kapasitet og kompetanse innen elektro, anlegg og Spesialproduksjon som har virke innen fagfeltene betong, fjell- og tunellsikring, rekkverk og veisikring, bro- og kaivedlikehold og jernbane.

Selskapet har ca. 1400 ansatte og hadde i 2018 en omsetning på ca. NOK 4 mrd. Selskapets hovedkontor ligger på Lysaker i Bærum. For mer informasjon se www.mesta.no

FirmaMesta
FylkeAkershus, Oslo
StedLysaker
Søknadsfrist02.06.2019

Til vårt hovedkontor på Lysaker ser vi etter en controller som skal jobbe med varierte oppgaver blant annet innenfor ekstern og intern rapportering, budsjettering, prognoser og likviditetsstyring i Mestas sentrale økonomi- og finansfunksjon.

Vi søker en person med analytiske evner, som ønsker faglig og personlig utvikling. Vi ser etter deg som er nysgjerrig, som ikke er redd for nye oppgaver og som søker forbedringer og resultater.

Det er ingen forutsetning at du har jobbet innenfor bransjen vår tidligere, men du må synes at det er spennende å sette deg inn i markedet og forretningsområdene våre.

Stillingen rapporterer direkte til økonomi- og finansdirektør. Du vil bli en del av et faglig sterkt team bestående av 6 dyktige medarbeidere. For rett person vil det være gode utviklingsmuligheter innenfor fagområdet, med mulighet for videre ansettelse.

For ytterligere informasjon om stillingen, ta kontakt med økonomi- og finansdirektør Bjørn-Egil Ekhaugen på tlf 951 63 741.

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonal og etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver:

  • Rapportering til ledelse, styret og eiere
  • Analyser av rapportering fra forretningsområdene
  • Budsjettering, prognoser og likviditetsstyring
  • Faste og ad hoc analyser
  • Gjennomføre kontinuerlig utviklings- og forbedringsarbeid innenfor økonomiområdet
  • Være en bidragsyter på ulike prosjekter

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen økonomi –siviløkonom/mastergrad eller tilsvarende
  • Minimum 3 års relevant erfaring, gjerne fra controlling/revisjon
  • Økonomifaglig forståelse og analytiske evner
  • Sterke Excel- og Powerpoint-ferdigheter
  • ERP-kunnskaper er en fordel, gjerne med erfaring i Agresso
  • Gode norskkunnskaper, med skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Egenskaper:

  • Proaktiv
  • Selvstendig og initiativrik
  • Systematisk og strukturert med mot til å prioritere
  • Positiv, sosial og samarbeidsorientert
  • Evne til å bygge nettverk i organisasjonen og inneha god forretningsforståelse
  • Evne til å løfte blikket og se helheten men også til å jobbe deg ned i detaljer

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling i et godt og dynamisk arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktig lønn, pensjons- og forsikringsordninger
  • Et godt team som jobber mot felles mål

Søk stilling

Vis flere stillinger: