- E18 vestkorridoren er et stort og kostbart prosjekt. Det har blitt mer kostbart enn noen så for seg. Vi er i det videre arbeider opptatt av at man snur alle steiner for å få ned kostnadene, for å redusere behovet for bompengefinansiering, sier byrådsleder Stian Berger Røsland (H) til Aftenposten.
I vinter skisserte Statens vegvesen at kostandene til den nye innfartsåren til hovedstaden kan bli på mellom 31 og 40 milliarder kroner.
Det er snakk om å doble antall felt fra seks til 12, og opp til 14 på det bredeste.
Miljø- og samferdselsbyråd Guri Melby (V) sier til avisen at både Fornebubane og ny T-banetunnel er viktigere for Oslo enn ny E18. Hun understreker at de i sitt innspill til Statens vegvesen ønsker å sende et tydelig signal om at kostandene med den nye vestkorridoren må ned.
- Nøkkelord
- Statens vegvesen
- Anlegg