Bemanningsplanlegger

Vil du være med å bygge fremtidens T-bane? Fornebubanen er en nyetablert etat siden januar 2017 under byrådsavdeling for miljø og samferdsel, Oslo kommune. Etaten har ansvaret for å realisere utbyggingen av Fornebubanen. Den nye T-banestrekningen skal gå fra Fornebu til Majorstuen, og banen skal bygges i samarbeid med Oslo kommune og Akershus fylkeskommune. Fornebubanen skal sørge for en raskere og mer effektiv kommunikasjon for beboere og næringsliv i Osloregionen.

Fornebubanen har en kontraktsverdi på ca. 16,2 milliarder og planlagt oppstart er 2020.

Firma Fornebubanen
FylkeViken, Oslo
Søknadsfrist29.06.2020

Nå bygger vi Fornebubanen!

Vi søker en kompetent, engasjert og trygg lagspiller som skal bistå prosjektorganisasjonen innen bemanningsplanlegging. Som bemanningsplanlegger i Fornebubanen får du en unik mulighet til å bidra i en virksomhet som skal stå for den største T-baneutbyggingen i nyere tid. Byggeaktivitetene starter i 2020, og vi skal gjennomføre store bygg- og anleggsanskaffelser i årene som kommer.

Fornebubanen er en virksomhet under etablering, og du må trives med å arbeide med varierte oppgaver i et hektisk, men uformelt, trivelig og tverrfaglig miljø. Organisasjonen består av ca. 60 medarbeidere men vi skal bemanne opp til ca. 180 medarbeidere de neste årene.

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge fremtidig ressursbehov i Fornebubanen
  • Bistå avdelingsledere med allokering av ressurser til de ulike prosjektene.
  • Bistå med rekruttering av faste ansatte.
  • Gjennomføre minikonkuranser og gjøre avrop på rammeavtaler for innleie av konsulenter.
  • Holde oversikt over ressursbehov og disponere ressurser i henhold til gjeldende prioritering.
  • Følge opp at bruken av tildelte ressurser er som forutsatt slik at man kan foreta eventuelle omdisponeringer ved behov.
  • Bidra til å utvikle og forvalte personalrutiner og andre HR relaterte oppgaver

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning
  • Erfaring fra ressursplanlegging i større prosjekter
  • Erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver- eller entreprenørbransjen
  • God kjennskap til og erfaring med prosjektstyringsverktøy med fokus på ressursplanlegging
  • Ønskelig med kjennskap til PIMS365
  • Ønskelig med erfaring fra Webcruiter eller andre lignende rekrutteringsverktøy
  • Gode Excel kunnskaper
  • Må kunne kommunisere godt på norsk

Personlige egenskaper

  • Du tar ansvar for helheten
  • Du tar initiativ og jobber selvstendig
  • Du er strukturert og løsningsorientert
  • Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper

Vi tilbyr

  • En jobb med spennende og krevende utfordringer i et samfunnsmessig interessant prosjekt
  • Fleksibel arbeidstid, 37,5 timers uke inkludert lunsjpause.
  • Konkurransedyktige betingelser med lønn etter avtale
  • Som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

Arbeidssted er Oslo/Lysaker. Prosjektet sitter i dag ved Oslo rådhus, men flytter til Lysaker i løpet av 2020.

Spørsmål om stillingen

Renate Skibnes

Leder administrasjon og HR

Telefon 21 80 21 80

renate.skibnes@fob.oslo.kommune.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: