Bemanningsplanlegger

Vil du være med å bygge fremtidens T-bane? Fornebubanen er en nyetablert etat siden januar 2017 under byrådsavdeling for miljø og samferdsel, Oslo kommune. Etaten har ansvaret for å realisere utbyggingen av Fornebubanen. Den nye T-banestrekningen skal gå fra Fornebu til Majorstuen, og banen skal bygges i samarbeid med Oslo kommune og Akershus fylkeskommune. Fornebubanen skal sørge for en raskere og mer effektiv kommunikasjon for beboere og næringsliv i Osloregionen.

Fornebubanen har en kontraktsverdi på ca. 16,2 milliarder og planlagt oppstart er 2020.

FirmaFornebubanen
FylkeOslo, Viken
StedOslo/Lysaker
Søknadsfrist29.06.2020

Nå bygger vi Fornebubanen!

Vi søker en kompetent, engasjert og trygg lagspiller som skal bistå prosjektorganisasjonen innen bemanningsplanlegging. Som bemanningsplanlegger i Fornebubanen får du en unik mulighet til å bidra i en virksomhet som skal stå for den største T-baneutbyggingen i nyere tid. Byggeaktivitetene starter i 2020, og vi skal gjennomføre store bygg- og anleggsanskaffelser i årene som kommer.

Fornebubanen er en virksomhet under etablering, og du må trives med å arbeide med varierte oppgaver i et hektisk, men uformelt, trivelig og tverrfaglig miljø. Organisasjonen består av ca. 60 medarbeidere men vi skal bemanne opp til ca. 180 medarbeidere de neste årene.

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge fremtidig ressursbehov i Fornebubanen
  • Bistå avdelingsledere med allokering av ressurser til de ulike prosjektene.
  • Bistå med rekruttering av faste ansatte.
  • Gjennomføre minikonkuranser og gjøre avrop på rammeavtaler for innleie av konsulenter.
  • Holde oversikt over ressursbehov og disponere ressurser i henhold til gjeldende prioritering.
  • Følge opp at bruken av tildelte ressurser er som forutsatt slik at man kan foreta eventuelle omdisponeringer ved behov.
  • Bidra til å utvikle og forvalte personalrutiner og andre HR relaterte oppgaver

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning
  • Erfaring fra ressursplanlegging i større prosjekter
  • Erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver- eller entreprenørbransjen
  • God kjennskap til og erfaring med prosjektstyringsverktøy med fokus på ressursplanlegging
  • Ønskelig med kjennskap til PIMS365
  • Ønskelig med erfaring fra Webcruiter eller andre lignende rekrutteringsverktøy
  • Gode Excel kunnskaper
  • Må kunne kommunisere godt på norsk

Personlige egenskaper

  • Du tar ansvar for helheten
  • Du tar initiativ og jobber selvstendig
  • Du er strukturert og løsningsorientert
  • Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper

Vi tilbyr

  • En jobb med spennende og krevende utfordringer i et samfunnsmessig interessant prosjekt
  • Fleksibel arbeidstid, 37,5 timers uke inkludert lunsjpause.
  • Konkurransedyktige betingelser med lønn etter avtale
  • Som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

Arbeidssted er Oslo/Lysaker. Prosjektet sitter i dag ved Oslo rådhus, men flytter til Lysaker i løpet av 2020.

Spørsmål om stillingen

Renate Skibnes

Leder administrasjon og HR

Telefon 21 80 21 80

renate.skibnes@fob.oslo.kommune.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: