Bygg Reis Deg møter oppgangen

- Påmeldingene til Bygg Reis Deg-messen i oktober 2011 begynner nå å skyte fart. Alt tyder også på at den oppgangen vi nå aner i norsk byggenæring vil forsterke seg neste år, og da vil timingen for å være med på den store messen bli svært så god, sier adm. dir. Halvard Gavelstad til Byggeindustrien.

Torsdag samlet Bygg Reis Deg-arrangøren alle de 18 samarbeidspartnere til et møte i Holberg Terrasse i Oslo hvor man gikk gjennom planene. Der ble det også redegjort for det nye konseptet med anlegg og infrastruktur som nå blir en naturlig del av Bygg Reis Deg. Intensjonen er å gjøre dette enda mer som en proffmesse.

Ny hall tas i bruk
For første gang skal Bygg Reis Deg også ta i bruk den nye Hall E på Lillestrøm. Dette gjør at messearealet blir utvidet i forhold til forrige gang. Målet er at man skal fylle hele messeområdet. Sist var det 1 3000 kvm inne og 1 350 kvm ute. I år vil være et samlet utstillingsområde på 15 000 km inne og 1 500 kvm ute.

- I 2011 håper vi at 50 000 mennesker vil besøke messen, sier den entusiastiske Tone Bonnerud som er den nye salgssjefen for Bygg Reis Deg. Ved forrige messe var det 41 400 besøkende hvorav 32 400 fagfolk.

Denne gang skal det satses enda mer på konferansedelen som også vil skje i Hall E hvor man også har utstillerne fra anlegg og infrastruktur. Leo Nygænen er engasjert til å ta seg av konferansebiten. Han lover ett topp program med gode innledere og møteledere.

Stor åpningsfest
Det inviteres til en storslagen åpningsfest i Oslo Spektrum på åpningsdagen 19. oktober 2011 kl. 19.00. Messen er en dag kortere enn før – den går fra 19. – 23. oktober.

Påmeldingene strømmer inn
Pr. 1. september var det 97 påmeldte bedrifter mens det var 70 påmeldte til samme tid ved forrige messe. Det nye nå er man har 18 samarbeidspartnere i tillegg. Disse vil bli tatt med i den videre planleggingen av messen – og de vil også stå sterk i all markedsføring.

Bygg Reis Deg-arrangørene regner med et sterkt trøkk i påmeldingene nå utover høsten. Også Bygg Reis Deg merker at tidene begynner å bli bedre.

Mye mediaomtale
Det legges det opp til en betydelig bruk av media. Det er avsatt fem millioner kroner til markedsføring, men i tillegg regner man med at de bedriftene som vil være med på messen vil bruke ulike nyhetskanaler til å presentere nyheter.

Direkte live-TV
Det blir sendt kontinuerlig fra Bygg Reis Deg-konferansene på ByggTV på bygg.no. Dette blir også lagt ut på www.byggreisdeg.no. Denne hjemmesiden blir betydelig bedre oppdatert enn før. Ellers vil man både på hjemmesiden og på bygg.no legge ut nyheter etter hvert som de kommer inn.

Statens Vegvesen og Byggeindustrien er trukket med som viktige samarbeidspartnere når det gjelder det nye satsningsområdet – anlegg og infrastruktur.

De øvrige partnerer: Maxbo, Alloc, Jackon, Gustavaberg, Weber, Schüco, Norema, Mestergruppen, Icopal, Byggma, Moelven, Glava, Rescon mapei, NorDan, HTH og Aaltvedt Stein.