Betonmast lavest

Av de åtte tilbyderne på Dorr bru ved Minnesund ligger Betonmast Anlegg i en klasse for seg.

Med tilbudssummen 35.530 millioner kroner er Betonmast Anlegg 4,7 millioner lavere enn Eco Byggs 40.235 millioner kroner tett fulgt av Mesta med 40.618 millioner kroner.

Så følger Pihl & Søn (42.170), NCC Construction (44.487), Skanska (44.866) Veidekke Entreprenør (47.652) og Reinertsen (52.933) millioner kroner.

Over dobbeltsporet
Kommunestyret i Eidsvoll vedtok 19. februar reguleringsplan for utvidelse av Dorr bru i E6 til fire felt med midtdeler. Dorr bru vil bli bygget slik at en dobbeltsporet jernbane kan gå under brua. Ny Dorr bru vil være ferdig bygget til juli 2011.

Byggetid
Ny Dorr bru vil bygges i samme periode som Minnesund bru i E6 breddeutvides, noe som vil si i perioden mai 2010 til juli 2011. Dette er en hensiktsmessig periode å bygge brua på ettersom E6-trafikken i denne perioden vil gå på gamle E6 over Langset bru og gjennom Langset sentrum. At nye Dorr bru bygges samtidig som Minnesund bru i E6 breddeutvides, sparer følgelig trafikantene og lokalbefolkningen for en lengre periode hvor E6-trafikken legges over til gamle E6 gjennom Langset sentrum.