Det er den elektriske hjullasteren Volvo L25 Electric på fem tonn, og el-graveren Volvo ECR25 Electric på 2,8 tonn, som du nå kan bestille prøvekjøring av online. Foto: Volvo Construction Equipment.

Nå kan du bestille prøvekjøring av Volvos el-maskiner på nett

Volvo Maskin vil at flest mulig skal få teste de nye elektriske kompaktmaskinene, og åpner nå for nettbestilling av prøvekjøring ved avdelingene i Stavanger, Bergen, Trondheim og Kolbotn.

Volvo ønsker å gi sine kunder mulighet til å prøve maskinene i praktisk arbeid, og samtidig få informasjon om ladeløsninger, realistisk driftstid, og hvilke muligheter maskinene har å by på. For å legge til rette for en god kundeopplevelse er det åpnet mulighet for å bestille tid for prøvekjøring online på hjemmesidene til Volvo Maskin, skriver Volvo Maskin i en pressemelding.

Det er de to elektriske modellene Volvo L25 Electric fem tonns kompakt hjullaster, og Volvo ECR25 Electric 2,8 tonns kompakt gravemaskin, som vil være tilgjengelig for prøvekjøring ved de fire Volvo Maskin avdelingene. Maskinene vil i første omgang være tilgjengelig for prøvekjøring fram til sommerferien, opplyser den norske Volvo Maskin.

– Vi synes dette er en fin måte å møte kundene på, spesielt nå som korona-situasjonen setter begrensninger med hensyn til antall personer som kan møtes, sier salgsdirektør David Kristianslund i Volvo Maskin.

– Vi følger selvsagt alle anbefalinger for å hindre smittespredning, og kundene som kommer til våre anlegg for å prøvekjøre maskinene blir møtt av én eller to av våre representanter, fortsetter han.

Gustav Boberg, product owner digital change i Volvo Construction Equipment, sier det er første gangen de prøver dette i Volvo CE.

– Vi ønsker å legge til rette for at kundene enkelt og sømløst skal kunne bevege seg fra en digital opplevelse og over til praktisk prøvekjøring av maskinene, sier han.

– Kalenderen viser ledige tidspunkt i sanntid, og avtalen bekreftes umiddelbart uten behov for telefonkontakt. Vi håper at denne digitale løsningen vil bidra til at enda flere vurderer våre elektriske løsninger, avslutter Boberg.