Lønnskonsulent

Backe skaper verdi i små og store samfunn gjennom entreprenørvirksomhet, prosjektutvikling og eiendomsforvaltning. Et godt omdømme, høy kompetanse og lønnsom vekst skal bidra til at Backe blir anerkjent som landets ledende selskap i entreprenør- og anleggsbransjen. Familieeide AS Backe omfatter virksomhetene Backe Entreprenør, Backe Prosjekt, Backe Eiendom og maskinutleiefirmaet BAS.

Konsernet omsatte i 2020 for ca 4,5 milliarder kroner og har nærmere 750 medarbeidere over hele landet. Backe bygger offentlige bygg til omsorgs- og skolesektoren, næringsbygg, og boliger for mennesker i alle faser av livet. Selskapet har omfattende erfaring med offentlig-privat samarbeid. Lokal kunnskap og tilstedeværelse har vært bærebjelken i Backes entreprenørvirksomhet i 75 år. Nærhet til lokalsamfunn landet rundt vil fremdeles være viktig, samtidig som vi gjennom satsingen

Ett Backe utnytter en offensiv strategi for digitalisering av både entreprenør- og prosjektutviklingsvirksomheten, med mål om et sømløst samarbeid med partnere og leverandører og utvikling av bærekraftige bygg for oppdragsgivere i privat og offentlig sektor.

FirmaBacke Entreprenør
FylkeOslo, Viken
StedLysaker
Søknadsfrist21.04.2021

Vi skal styrke teamet vårt innen lønn og søker en stødig, strukturert og selvstendig lønnskonsulent med genuin interesse for lønnsfaget.

Du inngår i et team på tre ansatte, er ansvarlig for lønn fra A til Å i 3-4 av våre datterselskaper og vil være en viktig rådgiver og støttespiller for ledere og ansatte. Du er sentral i vår videreutvikling av beste praksis innenfor rapporteringer, systemløsninger og andre rutiner og har tett samarbeid og kommunikasjon med HR kontakter i våre datterselskaper, samt stabsfunksjoner innenfor HR, økonomi og regnskap.

Arbeidsoppgaver

Som lønnskonsulent hos oss får du store muligheter for egen læring og utvikling da vi kontinuerlig jobber med forbedring av tjenester og rutiner for å kunne ta i bruk enda flere digitale verktøy. Du har en viktig rolle med varierte oppgaver og typiske arbeidsoppgaver vil bestå av:

  • Oppdatering av registre
  • Import og kontroll av filer
  • Behandling av sykmeldinger og annet fravær
  • Kontakt med NAV
  • Avstemming mot regnskap
  • Kontroll av a-melding, pensjonsfiler
  • Månedlige trekk og uttrekk av data

Kvalifikasjoner

Vi ønsker at du har utdannelse på Bachelornivå, men lang erfaring og relevant bakgrunn kan kompensere for manglende formell utdanning.

I tillegg ønsker vi at du har god systemforståelse, regnskapsfaglig kompetanse og kunnskap om avstemming av lønn. Du har erfaring med arbeid tilknyttet overenskomst og tariffer.

Personlige egenskaper

I tillegg er det noen nøkkelkvalifikasjoner vi ønsker at du innehar.

  • Stødig, sterk og trygg i lønnsfaget samt tilhørende lover og regelverk
  • Strukturert og med positiv kraft
  • God gjennomføringsevne og operativ legning
  • Inkluderende og flink i relasjoner med mennesker,
  • Kreativ og brenner for å skape gode løsninger

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende stilling hvor du får brukt din kompetanse og utviklet deg
  • Et uformelt og godt arbeidsmiljø med kompetente og resultatorienterte kollegaer
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode forsikringsordninger

Kontaktperson

Beath Nilsen

Lønningssjef

Telefonm480 12 526

Stig Ullersmo

HR sjef

Telefon 404 50 590

Søk stilling

Vis flere stillinger: