Det skriver Nye Veier i en pressemelding på sine nettsider.
– Den offisielle høringsperioden for E6 Roterud – Storhove kommer først i 2021, men ved å åpne for en tidlig runde med medvirkning har vi nå fått inn mange gode innspill som vi tar med oss inn i arbeidet med reguleringsplanen for motorveiprosjektet, sier utbyggingsdirektør i Nye Veier Øyvind Moshagen i pressemeldingen.
Nye Veier bruker digitale medvirkningsportaler i alle sine prosjekter, og skriver i meldingen at de de nå opplever at de får flere innspill enn tidligere.
– Mange er positive til tunnelløsningen forbi Lillehammer, og vi merker oss at det er stort engasjement om kryssalternativene på Vingrom. Grunneierlagene, grendelagene og trafikksikkerhetsgruppene har gitt oss mange gode innspill og vi har fått mye nyttig kunnskap om friluftsliv, naturmangfold, fiskeplasser og gyteområder. Et godt eksempel på nyttig lokalkunnskap er informasjonen vi har fått om bostedet til en beverfamilie, sier Moshagen.
Den digitale medvirkningsportalen stenges for innspill torsdag 10. desember og gjenåpnes for ny runde med innspill i løpet av våren, skriver Nye Veier.
Delstrekningen Roterud - Storhove er en del av Nye Veiers utbygging av E6 Moelv – Øyer. Prosjektet består totalt av omtrent 36 kilometer vei i dagen, omtrent seks kilometer tunnel fordelt på to tunneler, ny bru over Lågen på omtrent 0,7 kilometer, samt ny bru over Mjøsa på omtrent 1,6 kilometer. Hele strekningen blir rundt 43 kilometer lang, og veien skal bygges som firefelts motorvei med fartsgrense på 110 kilometer i timen.
- Nøkkelord
- Vei
- Nye Veier
- AF Gruppen