Firma | Siemens |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | snarest |
Smart Infrastructure – Regional Service and Solutions er en ledende aktør innen digitalisering av bygg og infrastruktur. Vi har oppnådd denne posisjonen gjennom vår styrke som er basert på filosofien om høy servicegrad og høy kompetanse i alle ledd, samt fokus på utvikling av nye smarte og innovative løsninger. I samarbeid med våre kunder skreddersyr vi løsninger innen bygningskomfort, brannovervåking og sikkerhet. Vi bistår i hele verdikjeden fra utarbeidelse av løsning til service og vedlikehold.
Til RSS er vi på jakt etter en Area General Manager som skal bringe vår serviceorganisasjon opp på "World Class" nivå. Dette innebærer både service, oppgraderinger/modifiseringer og utvikling av nye prosjekter. Du vil få det totale forretningsansvaret for RSS i Norge med fokus på topp- og bunnlinje, bemanning, strategi og kundekontakt. Du vil lede en topp motivert serviceorganisasjon med banebrytende teknologi og med svært kompetente medarbeidere. Hvis du har solid forståelse for service som forretningsområde og har en brennende interesse for å videreutvikle en organisasjon til å bli best, bør du lese videre.
Arbeidsoppgaver:
- Fokus på salg og operasjonell ledelse av forretningsområdet RSS
- Sikre implementering av strategi og målsetninger og bygge organisasjonen til verdensklasse nivå
- Strukturere, lede og ta i bruk verktøy for beslutningsstøtte for å sikre finansielle og forretningsmessige mål
- Operativ ledelse av organisasjonen fremfor administrasjon
- Sikre at medarbeiderne har riktig kompetanse for å nå definerte mål og møte fremtidige krav
- Optimalisere og sikre riktig miks av service, migrasjonsprosjekter og prosjekter for nye kunder
- Identifisere risiko og muligheter innen porteføljen vår
- Aktiv deltagelse og støtte overfor personell i møte med kunder, leverandører og underleverandører
- Proaktiv kommunikasjon og engasjement overfor egne medarbeidere og stakeholders
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen tekniske/økonomiske fag
- Solid forståelse for forretningsområdet service
- Teknisk bakgrunn og erfaringer en fordel
- Dokumenterte resultater fra tidligere stillinger
- Minimum 5 år med lederansvar i en stor serviceorganisasjon
- Sterk på arbeidsprosesser
- Solide språkkunnskaper i norsk eller skandinavisk og engelsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- God forretningsforståelse og opptatt av å levere resultater
- Du er analytisk og dyktig til å formidle dette til ulike interessenter
- Tydelig og synlig leder som er opptatt av mennesker
- God til å motivere og inspirere medarbeidere
- Ambisiøs og proaktiv
- Strukturert
- Lidenskap for å være best
Vi tilbyr
- Svært gode karrieremuligheter i et globalt selskap
- Meget kompetente og inspirerende kolleger
- Spennende arbeidsplass med banebrytende teknologi
- Konkurransedyktige betingelser med bonus og bilordning
Henvendelser vedrørende stillingen kan rettes til Prime ved Rolf Erik Smith, tlf. 901 77 575 eller Ole Jan Rimstad, tlf. 995 93 014. Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.