Ny markeds- og kommunikasjonsdirektør i Øksnes Entreprenør

Entreprenørbedriften fra Vesterålen har ansatt bransjeveteranen Frank-Robert Skogli for å styrke merkevaren og styre selskapets boligutviklingsprosjekter.

Øksnes Entreprenør har denne høsten fått på plass Frank-Robert Skogli i en todelt rolle. Størstedelen av ansvaret vil handle om å styrke selskapets markedsføring og kommunikasjon, og et delansvar vil være å prosjekt-administrere ulike boligutviklingsprosjekter i Nord-Norge.

– Aktivitetsnivået er høyt og vi trenger flere spesialister på ulike områder. Med Frank-Robert er vi så heldig at vi får kompetanse på både boligutvikling og merkevarebygging. Vi kjente til han fra ulike prosjekter der han var leid inn, og visste at han hadde både de menneskelige og faglige egenskapene vi søkte, sier daglig leder i Øksnes Entreprenør, Stian Reinholdtsen i en pressemelding.

– Skogli har lang erfaring fra næringslivet og drev sist sitt eget selskap innen taksering og byggeledelse. Tidligere har han ledet et bemanningsbyrå for byggebransjen, hatt lederstillinger i NCC, Veidekke, Hydex og Gyproc, og vært leder i Harstadregionens Næringsforening, og har erfaring som seniorrådgiver i konsulentselskapene Bedriftskompetanse og Mercuri International. Skogli er utdannet bygningsingeniør, og har også en MBA i strategisk merkevarebygging, heter det i meldingen.

– Øksnes Entreprenør er en juvel i byggenæringen. Kundetilfredsheten er skyhøy, og selskapet nyter stor tillitt blant kundene. Det er her en faglig etterrettelighet og holdninger blant de ansatte som man sjelden kommer over. Det leveres kvalitet i alle ledd fra ansatte som er genuint stolte over arbeidsplassen sin. Min viktigste jobb i markedskommunikasjonen blir derfor å kommunisere ut de unike verdiene som finnes i selskapet, sier Frank-Robert Skogli.

Øksnes Entreprenør omsatte i 2018 for nesten 250 millioner kroner, og hadde en driftsmargin på sju prosent.