Tore Bakke, administrerende direktør i Bravida Norge. Foto: Bravida

Lavere omsetning, men bedre marginer for Bravida i Norge

Bravida melder om økt omsetning og rekordhøy ordrereserve i tredje kvartal. I Norge er omsetningen lavere enn samme periode i fjor, men resultatsmarginen øker.

Bravidas tredje kvartalsrapport for 2019 ble offentliggjort denne uken, og konsernsjef Mattias Johansson forteller at det har vært et kvartal med god vekst og høy oppkjøpsgrad for selskapet.

– Etterspørselen etter teknisk service og installasjonsprosjekter er fortsatt god i våre markeder. Omsetningen økte i tredje kvartal, og Bravida fortsetter å vokse innenfor servicesegmentet. EBITA-marginen er på samme nivå som i fjor, ordrereserven fortsetter å øke og er på et nytt rekordnivå. Den høye oppkjøpstakten har fortsatt, og i kvartalet har det blitt gjennomført fire oppkjøp, sier Bravida-konsernsjef Mattias Johansson i en pressemelding for selskapet.

– Omsetningen i Bravida Norge i tredje kvartal er lavere enn samme periode året før, men resultatmarginen øker. Vi er fornøyde med at vi har klart å redusere ulønnsom omsetning og vokser videre innenfor servicevirksomheten, sier Tore Bakke, administrerende direktør i Bravida Norge.

– Ordresituasjonen er god selv om den er på et lavere nivå enn samme periode i fjor. Den viktigste suksessfaktoren for gode prosjekter er tidlig involvering, derfor har vi bevisst satset på denne type prosjekter. For tiden jobbes det med flere slike prosjekter som er i utviklingsfasen og vil registreres som ordreinngang i kommende kvartaler, fortsetter Bakke i pressemeldingen.

– I årets første kvartal ble Oras innfusjonert i Bravida. Denne delen av Bravida har forbedret seg betydelig i tredje kvartal og leverer samlet sett tilfredsstillende resultater både innenfor service og prosjekt. Vi ser også at etterspørselen etter flerfaglige tjenester øker, noe som bekrefter at kjøpet av Oras var veldig riktig for oss, sier Bakke.