Salgssjef Odd-Vidar Andresen og markedssjef Anette Strømberg i Hunton er godt fornøyde med besøket på standen.Hunton har fokuspå bærekraft på sin stand - og disse kaffekoppene er laget av kjeks og kan spises etter bruk.

Hunton opplever stor interesse for sine treprodukter

– Interessen rundt det å bygge i tre stiger stadig og det samme gjør etterspørselen etter våre treprodukter, sier salgssjef Odd-Vidar Andresen og markedssjef Anette Strømberg i Hunton.

De er til stede med en gjennomarbeidet stand på Bygg Reis Deg – hvor de viser frem hele produktspekteret.

– Det har vært veldig bra besøk på standen og vi er meget godt fornøyd med responsen på det vi viser frem. Ikke minst merker vi at interessen rundt å bygge i tre med fokus på klimavennlige løsninger øker stadig, noe som spiller direkte inn på våre produkter. Alle produkter vi selv produserer, er trebasert, forteller Strømberg.

Skogindustrien på innlandet leverer tømmer til sagbrukene, som igjen leverer flis til Hunton.

– Dermed blir produktene våre laget av en kortreist og naturlig råvare som andre ikke kan dra nytte av, legger Andresen til. Alle produktene til selskapet er basert på denne råvaren - noe de viser frem på standen.

Bærekraft
– Hele vår utstilling er bygd med grønne produkter – fra konstruksjonspakker, via isolasjon, vindsperre og så videre. Vi har fått konstruksjonsavdelingen til å tegne standen – som er bygget av våre egne materialer og våre precutløsninger. Standen er totalt på 99 kvadratmeter, legger Andresen til.

Han er godt fornøyd med at så mange vil komme og lære om deres produkter.

Den største nyheten på Bygg Reis Deg er Hunton Vindtett Plus som er en tykkere vindtettplate på 15, 19 og 25mm, både med og uten fals. Den kan stå utildekket i inntil seks måneder, tolags-tetting er ikke nødvendig samt at den kan leveres formatskåret på spesialmål og den magasinerer fukt og reduserer kondens.

– Dette er en produktserie som er perfekt for nordisk klima, påpeker Andresen.

– Spesielt gledelig er det at proffen i stadig økende grad velger å bygge med våre treprodukter og ser på våre totalkonsepter, legger Andresen til.

Kraftig økning
Selskapet har den senere tiden vært gjennom en kraftig vekstperiode.

De er cirka 150 ansatte i selskapet nå, og de er lokalisert og leverer til både Sverige, Finland, Danmark

– Vi ser at merkevaren jobber seg utover og at interessen rundt produktene stiger. Innen Nativo Trefiberisolasjon ligger vi nå 80 prosent over fjoråret i volum – og vi vokser mye – mer enn budsjettert. Dessuten ser vi at stadig flere byggevarehus legger varene til lager og for oss er tilgjengelighet noe som betyr veldig mye. Det er en meget god rotasjon i markedet, og det ser lovende ut, påpeker Andresen.

De jobber først og fremst inn mot eneboliger og flermannsboliger, og kommer mer og mer på skoler og barnehager.

– Vi ser at inneklima betyr stadig mer for kundene – og her har vi en fordel med våre treprodukter, sier Strømberg.