Formann

Mesta AS er Norges største og ledende selskap innen drift og vedlikehold av vei og har virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel. I tillegg har selskapet betydelig kapasitet og kompetanse innen elektro, anlegg og Spesialproduksjon som har virke innen fagfeltene betong, fjell- og tunellsikring, rekkverk og veisikring, bro- og kaivedlikehold og jernbane.

Selskapet har ca. 1400 ansatte og hadde i 2018 en omsetning på ca. NOK 4 mrd. Selskapets hovedkontor ligger på Lysaker i Bærum. For mer informasjon se www.mesta.no

FirmaMesta
FylkeHordaland
StedOdda
Søknadsfrist27.09.2019

Formann søkes til anleggsavdeling i Hardanger

Anlegg Hardanger er i stadig vekst og søker etter foramnn som har erfaring fra operativ ledelse og administrativt arbeid.

Som formann vil du være ansvarlig for å medvirke til at prosjektenes økonomiske målsetninger oppnås, samt at kontraktsmessige forpliktelser overfor byggherre og underentreprenører ivaretas.

Arbeidssted vil variere, alt etter hvor vi har anleggs prosjekter i Hordaland og omliggende fylker. Reising må påregnes. Arbeidstid er 4 dagers uke.

For ytterligere informasjon om stillingen, ta kontakt med Lars Kristian Eidnes, tlf. 995 19 904 / Atle Stana, tlf. 481 56 203.

Kandidater vurderes fortløpende.

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for å lede og organisere deler av det operative arbeidet på prosjektene
  • Ha inngående kjennskap til kontrakt med byggherren, følge opp endringer
  • Ansvar for økonomiske rammer for det oppdraget/prosjektet du er ansvarlig for
  • Styring av underentreprenør
  • Sikre effektiv utnyttelse av personell og maskiner (inkl. underentreprenører)
  • Sørge for dokumentasjon iht. eksterne og interne krav
  • Utarbeide tilbud/kalkulere i samarbeid med anleggsleder
  • Styre gjennomføringen av oppdraget i henhold til prosjektplan, HMS og kvalitetsplan

Kvalifikasjoner

  • Teknisk utdannelse, relevant erfaring kan kompenseres for manglende utdannelse
  • Erfaring med ledelse av mindre anleggsprosjekter
  • Gode datakunnskaper med evne til å sette seg inn i administrative systemer
  • Kjenne til relevante lover og avtaler
  • Ha god økonomisk forståelse
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig

Egenskaper

  • Løsningsorientert
  • Strukturert og ryddig
  • Tydelig lederskap med gode samarbeidsevne
  • Sterk drivkraft med høy arbeidskapasitet
  • Positiv og bidragsytende til et godt arbeidsmiljø

Det tilbys

  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En utfordrende stilling i ett godt arbeidsmiljø

Søk stilling

Vis flere stillinger: