Foto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: JackonFoto: Jackon

Jackon samlet rundt 300 fagfolk til fagdag

Mer enn 300 fagfolk var meldt på da Jackon arrangerte sin årlige fagdag på kompetansesenteret sitt i Fredrikstad denne uken.

Produktnyheter og kunnskapsdeling stod på agendaen da Jackon inviterte til fagdag torsdag denne uken. Det skriver industrikonsernet i en pressemelding.

– Vi inviterer våre forhandlere med sine profesjonelle kunder til Fagdag ved Kompetansesenteret vårt i Fredrikstad, som forøvrig er helt nyrenovert for anledningen. Fagdagen har blitt en tradisjon, sa Trond Johannessen, Salgssjef Bygg for Jackon Norge, i åpningstalen.

– Vi åpnet Kompetansesenteret her i Fredrikstad for fire år siden. Over 5.000 bransjefolk fra hele Skandinavia har tatt turen innom. Det forteller mye om hvor stort behov det er for kompetanseheving og opplæring i bransjen. Målet er at møtene med profesjonelle brukere, forhandlere, arkitekter og studenter skal gi våre egne ansatte inspirasjon til å utvikle bedre løsninger. Skal man være lede utviklingen må man tilføre kunder og markedet det lille ekstra, uttaler Johannessen i pressemeldingen fra Jackon.

Under årets fagdag har Jackon knyttet til seg flere samarbeidspartnere, blant annet Hey’di, Nordic Waterproofing, Grønn Bolig og Byggmesterforbundet. Byggesystemene til Jackon har dermed blitt demonstrert sammen med kompletterende produkter under veiledning av produsentene selv, heter det i pressemeldingen.

Under fagdagen har deltakerne blitt sendt rundt på i alt 14 stasjoner. Her har de blant annet blitt presentert for Thermomur 350HD, en ny serie i Thermomur systemet, med 200 millimeters betongkjerne som tillater høyere tilbakefylling og økte spenn mellom støttevegger, skriver Jackon.

I tillegg ble det arrangert en fabrikkrunde i den nystartede produksjonslinjen for Jackofoam XPS, som ligger vegg i vegg med kompetansesenteret.

– Innovasjon er en viktig satsing for oss, og vi er stolte av å vise frem nye produkter og løsninger til et bredt publikum, på hjemmebane. Kunnskapsdeling og direkte tilbakemeldinger fra kundene er det beste utgangspunktet for videreutvikling og ny innovasjon. I tillegg til det faglige er dette en fin møteplass for alle aktører i bransjen, avslutter Johannessen i pressemeldingen.