Bak fra venstre: Alain Dupuy fra Innovision, Anita Woll fra Brukerutstyrsprosjektet (BUT), Klaus Kottmann fra Nasjonalmuseet og Hanne Raunehaug, prosjektleder BUT. Foran: Trond Sørensen fra Bright Norway og Rune Andreassen fra Nasjonalmuseet. Foto: Ken Opprann

Fikk AV-kontrakt på Nasjonalmuseet til 44 millioner

Bright Norge AS vant kontrakten for audiovisuelt utstyr til det nye Nasjonalmuseet. Kontrakten har en verdi på 44 millioner kroner.

Det norske selskapet skal levere utstyr som inngår i utstillingsdesign til både samlingsutstillingen og skiftende utstillinger i det nye Nasjonalmuseet, samt skjerminstallasjoner som for eksempel i vestibylen.

I tillegg inkluderer kontrakten leveranser av audiovisuelt utstyr til formidlingsavdelingen og til konserveringsverkstedene.

- Det nye Nasjonalmuseet skal være internasjonalt ledende i utviklingen av det moderne museet, og vil med denne kontrakten nå nye brukergrupper gjennom fremtidsrettede løsninger hvor teknologi skal anvendes til ulike formål både som del av utstillingsdesign, samt i formidling- og undervisningsøyemed, skriver Statsbygg i en en melding.

Bright Norge som er en del av Bright Group, har 350 ansatte fordelt i Norden med kontorer i Norge, Sverige og Finland.