Hitachi besøkte Wiggo Rønningen i november. Fra venstre daglig leder Paul Farmer i Red (kommunikasjonsbyrået til HCME), Wiggo Rønningen, markedsansvarlig i Nasta, Jannike Hansen, fotograf Glenn Blackburn og maskinselger hos Nasta Kai Ronny Løvtjernet.

Norsk entreprenør stjerne i ny Hitachi-kampanje

Hitachi løfter frem kundene i sin nye kampanje. Først ut er den norske entreprenøren Wiggo Rønningen.

Allerede i 2009 var markedsteamet fra Hitachi på besøk i Osen i Åmot kommune. Her fikk de møte en entusiastisk og svært gjestfri entreprenør i et fantastisk landskap. Besøket hos Wiggo Rønningen satt så dype spor at han var et av de første navnene på Hitachi-kunder som dukket opp da byrået skulle bruke kunder i sine nye filmprosjekter, skriver Nasta i en melding.

Filmen ble spilt inn i slutten av november i fjor – og prosessen tok to hele dager. Alle scenene er filmet på reelle prosjekter i nærområdet som entreprenøren er involvert i. Dessuten deltok Hitachi-gjengen på daglige morgenmøtene hos entreprenøren, besøkte de fantastiske restaureringsprosjektene til Rønningen og ble invitert med inn på kjøkkenet til ettermiddagskaffen.

– Det er mye jobb bak en slik produksjon, men når resultatet blir så bra som dette er det verdt alle timene. Wiggo og gjengen var en fryd å jobbe med, sier Jannike Hansen, markedsansvarlig i Nasta.

– Wiggo og gjengen er helt unike. Maken til gjestfrihet og oppvartning skal man lete lenge etter. De er en stor glede å jobbe sammen med – og dette prosjektet har vært veldig spennende. Ble nesten en tåre i øyekroken da jeg så filmen, tilføyer maskinselger for Hedmarksregionen, Kai Ronny Løvtjernet.

Wiggo Rønningen skal også være fornøyd med filmresultatet, som er lagt ut på Youtube.

Dette bildet av Wiggo Rønningen og hans kone Elin, ble tatt da Hitachi besøkte entreprenøren i 2009.