Geirmund Rundhaug (t.h.) og Frank Børre Johnsen i Brubakken har stor tro på Case.

Håper Case vil være Brubakkens største merke om tre år

Brubakken har trappet opp satsingen på anleggsmaskiner i det siste, og nå håper de at Case, som er siste skuddet på stammen, skal bli bestselgeren deres i løpet av tre år.

I november i fjor ble det klart at CNH Industrial hadde valgt Brubakken AS som importør av alle produkter fra Case Construction Equipment i Sør- og Midt-Norge, samt stå for salg og service av maskinene i sine områder i Norge.

- I praksis betyr det at vi har hele Norge utenom Troms og Finnmark. Vi har drevet med Ljungby noen år, og fått det bra til. Nå fikk vi sjansen til å gjøre noe mer ut av anlegg. Det er en interessant bransje å være i, og nå bygger vi ut anleggsorganisasjonen vår, forteller Geirmund Rundhaug i Brubakken til Byggeindustrien.

Porsgrunns-bedriften har allerede et stor salgs- og serviceapparat med 15 avdelinger i Norge. Det tror de blir noe av nøkkelen for at Case skal bli like store i Norge som de er andre steder i verden.

- Case har et striglet potensial, og de driver en kjempestor butikk globalt. Vi har en stor organisasjon på plass fra før, og er sterke på finansiering og leie. I Brubakken har vi en ambisjon om at Case skal være det største merket vi har innen tre år, sier Rundhaug.

Han forteller at de allerede har solgt et 20-talls maskiner siden de overtok agenturet, men at de ikke har dårlig tid.

- Vi skynder oss litt langsomt, og ønsker at vi skal gjøre det riktig. Vi har dedikerte folk som nå lærer seg både produktet og organisasjonen til Case. Kampen for å lykkes med målsetningen vår kommer til å stå om ettermarkedet og de finansielle løsningene. Det er der vi må bruke kruttet, avslutter Rundhaug, som forteller om mange positive tilbakemeldinger på Vei og Anlegg.