ESSVE med europeisk pris

Når ESSVE tidligere i år lanserte ESSBOX MINI lagde de en helintegrert kommunikasjonskampanje. Den har nå gått til topp i en europeisk PR-konkurranse og hvor ESSVE kjempet mot selskaper som Toyota, Jaguar og Samsung.

En fornøyd gjeng fra Nucleus, sammen med Silje Netskar fra ESSVE (nummer to fra venstre).

- Denne prisen er vi utrolig stolt av å ha vunnet siden vi med bruk av kreativitet og digitale kanaler oppnådde så sterke salgsmål, sier markedssjef Silje Netskar i ESSVE i en pressemelding.

ESSBOX MINI er oppfølgeren til ESSBOX – knallsuksessen som ble lansert i 2012. Det er til nå solgt godt over 120.000 ESSBOX-kofferter.

Bred kampanje

Undersøkelser viste at ni av ti håndverkere ønsket en mindre koffert i tillegg til originalen. Dette ble startskuddet for utviklingen av ESSBOX MINI – en mindre og lettere utgave med flere forbedrede funksjoner.

- Vi ga vårt dyktige kommunikasjonsbyrå Nucleus oppdraget med å lage en strategi, et konsept og å markedsføre nyvinningen. Vi gjennomførte en kommunikasjonskampanje med butikkutstillinger, annonsering på Facebook, Google, bransjenettsted i tillegg til retargeting-annonser. Nyheten om ESSBOX MINIs ankomst ble spredt direkte mot målgruppen, profesjonelle håndverkere.

Skapte engasjement

For å skape enda mer engasjement i målgruppen håndverkere – valgte ESSVE å invitere disse til en konkurranse på Facebook: Hvem er Årets rotekopp?

- Vi fikk drahjelp av den bok- og TV-aktuelle ryddedronningen Synnøve Skarbø som i en kort filmsnutt oppfordret våre følgere til å nominere potensielle rotekopper. 6 000 ble nominert til konkurransen. Etter en grundig gjennomgang av alle de nominerte, ble tre finalister plukket ut. Disse fikk hver sin ESSBOX MINI, i tillegg til besøk av Skarbø og et kamerateam. Seansene ble til filmer der finalistene oppfordret seerne til å stemme på dem. Publikum stemte frem Svein Lauritzen fra Rygge i Østfold som Årets rotekopp. Han fikk ryddekurs av Synnøve Skarbø, ESSBOX kofferter og 10 000 kroner i premie.