<p>Markedssjef Kristian Karlsen i Br. Sunde er på Bygg Reis Deg med flere produktnyheter.</p>OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Br. Sunde i 100 med nye produkter

Br. Sunde markerte i høst selskapets 100-årsjubileum. Innovasjonstakten for selskapet har ikke gått ned med alderen.

– Konkurransen er knalltøff, vi er helt avhengig av høy innovasjonsgrad, nye produkter og utvikling av kostnadseffektive løsninger for å henge med i markedet, sier markedssjef Kristian Karlsen i Br. Sunde til Byggeindustrien.

Tidligere i høst markerte Br. Sunde selskapets 100-årsjubileum og de besøkende på standen på Bygg Reis Deg får også mulighet til å ta i øyesyn Br. Sundes utrolige utvikling de siste 100 årene.

– Det er sjelden selskaper i Norge bli 100 år, historien fenger, fastslår Karlsen.

På Br. Sundes stand kan du ta del i selskapets reise de siste 100 årene.

Til messe med produktnyheter

Likevel er det nye produkter og løsninger som er det viktigste for messepublikummet. Br. Sunde har forberedt seg godt og kommer til Bygg Reis Deg med flere produktnyheter.

– Vi har nettopp lansert Kub 250 som er en videreføring av det komplette byggsystemet vi har hatt på markedet. Med Kub 250 har vi utvidet bruksområdet. Det er et slankt element som kan benyttes for innvendige støttevegger, men også for bygg som har like store krav til isolasjon som garasjer og uteboder, forklarer han.

Ekstra isolasjon for nordiske forhold

I tillegg er Br. Sunde i gang med lansering av XPS Polar som er et produkt med ekstra god isolasjonsevne for nordiske forhold. XPS Polar har en lambdaverdi/varmekonduktivitet på 0,027 W/mK.

– Produktet skaper mulighet for svært god isolasjonsevne der det kan være knapt med plass til tykkelse på isolasjonen, sier Karlsen.