Administrerende direktør Gunnar Glavin Nybø i Bygg Reis Deg.

Vil bygge opp Bygg Reis Deg sammen med bransjen

Bygg Reis Deg har i år mål om 45.000 besøkende og ønsker å ligge «Ett skritt foran». Arrangørene vil nå ha med seg et stort utvalg fra bransjen for å utvikle et bedre og bredere konferanseprogram.

Torsdag samlet Bygg Reis Deg rundt 40 samarbeidspartnere fra et bredt spekter av aktørene i bygg- og anleggsbransjen til workshop om seminar- og konferanseprogrammet i årets store byggevaremesse 18. til 21. oktober.

I årets Bygg Reis Deg samles alle seminarer, konferanser og sosiale møteplasser inn under fellesbetegnelsen «Det norske byggemøte». Her ønsker Bygg Reis Deg-ledelsen å skape et bransjeomspennende samarbeid for utvikling og omdømmebygging.

Ønsker ansvar

– I dagens byggebransje er det mange som er flinke til læring i egen bedrift og læring i organisasjonene, men vi savner den store samspillsarenaen. Bygg Reis Deg er i dag Norges største byggevareutstilling, og jeg tror vi har best forutsetning for å samle næringen på denne måten. Vi ønsker å ta et større ansvar for å samle kreftene i bransjen, sier administrerende direktør Gunnar Glavin Nybø til Byggeindustrien.

Nybø innledet det første byggemøtet torsdag, hvor representanter fra et tverrsnitt av byggebransjen kom med sine innspill til hva som kan inngå i den nye visjonen for Bygg Reis Deg.

Temaene for årets byggevaremesse er bærekraftighet, urbanisering og digitalisering.

Styrker proffsatsingen

Bransjen skal, ifølge Nybø, stå rimelig fritt til å utforme løpet i Det norske byggemøte.

– Vi ønsker at målgruppene våre selv skal diskutere og definere hva dette skal bli. Hva brenner de for? Hva er de for? Hva er det de ønsker å trekke frem? Innenfor de rammene som er satt for byggemøtet, skal dette være et opplegg av bransjen, for bransjen, sier han.

Nybø understreker at denne nysatsingen vil være et viktig verktøy for å tilrettelegge Bygg Reis Deg ytterligere for proffsegmentet av deltakerne.

– Målene våre er økt verdiskapning og utbytte for våre utstillere, et styrket omdømme for bransjen og besøkende av god kvalitet.

Så langt er omtrent 94 prosent av utstillerplassene solgt, opplyser Nybø.