Leder for driftskontrakt

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 24,5 milliarder kroner (2015), og halvparten av de 7 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.
«Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke»

Stillingen inngår i Veidekke Industri AS, som er Norges største asfaltentreprenør og Norges nest største produsent av pukk og grus. I tillegg har selskapet betydelig aktivitet innen drift og vedlikehold av det offentlige veinettet i hele landet.

FirmaVeidekke Industri
FylkeNord-Trøndelag
StedSteinkjer
Søknadsfrist13.03.2016

Vi søker deg som er en proaktiv leder til å lede den daglig driften av vår kontrakt innen veivedlikehold i Steinkjer. Arbeidet ledes fra vårt kontor i Steinkjer.

Arbeidsoppgaver

Du vil lede et driftsapparat bestående av om lag 30 årsverk, 9 egne ansatte og resterende som underentreprenører. Driftsapparatets hovedoppgave er å levere i tråd med kravene i vår driftskontrakt, både når det gjelder kvalitet og lønnsomhet. Økonomisk innebærer dette at du har ansvaret for en årlig omsetning på ca. 65 millioner kroner.

Du vil ha en viktig rolle i arbeidet med å koordinere fremdriften i kontrakten, samt opprettholde gode relasjoner til våre oppdragsgivere og samarbeidspartnere. Du må derfor regne med å ha mange baller i luften samtidig og håndtere dette i samarbeid med dem du har rundt deg.

Like viktig som ditt fokus på god drift, er at du hele tiden arbeider for at alle skal komme hjem like hele som da de kom på jobb.

Du rapporterer til distriktsleder, som har ansvaret for alle våre veivedlikeholdskontrakter i distrikt midt. Du vil sammen med distriktsleder være bidragsytende for å mobilisere for fremtidige oppdrag innenfor drift og veivedlikehold.

Kvalifikasjoner

Du må gjerne ha teknisk bakgrunn fra høyskole eller teknisk fagskole, i tillegg minimum 5-7 års relevant erfaring. Har du lang erfaringer fra bransjen, vil vi kunne vektlegge det. Erfaring med å lede prosjekter er viktig.

Vi ønsker at du kjenner til krav og regelverk i bransjen, og at du kan håndtere kontrakter slik at vi kan etterleve plikter, ivareta våre rettigheter og følge opp krav fra byggherre. Det er positivt om du har et faglig nettverk i distriktet, men det kan bygges opp over tid.

Du kommuniserer godt med andre, både muntlig og skriftlig, og du er vant til å bruke IT-verktøy i arbeidshverdagen.

Profil

Vi er på jakt etter deg som har ledererfaring, og som er tydelig, strukturert og involverende i din lederadferd.

Vi ser for oss at du er handlekraftig, har forretningsteft og god økonomiforståelse. Samtidig er du et godt forbilde for å finne gode løsninger og opptatt av at vi når målene vi har satt oss.

Veidekkes verdier: Profesjonell - Redelig – Entusiastisk –Grensesprengende er viktige for oss, så det er det av betydning at du også kan stå for disse.

Vi tilbyr

En utfordrende stilling i et solid og spennende konsern med gode muligheter for kompetanseutvikling gjennom Veidekkeskolen.

Vi har også gode pensjons- og forsikringsordninger, og du vil få mulighet til å eie egen bedrift sammen med dine kollegaer. I dag eier omtrent halvparten av ansatte i Veidekke ca. 16 % av aksjene i selskapet, noe som er ganske unikt for store selskaper i Norge.

Vi ønsker at du sender søknad, inkludert din motivasjon for å søke stillingen, CV og vitnemål.

Søk her

Spørsmål om stillingen?

Kjell Otto Bragstad

Telefon

977 47 097


Vis flere stillinger: