Styreleder John Henry Bjerke (til venstre) og daglig leder Rolf Børstad foran butikken på Hov i Land. Foto: XL-Bygg

XL-Bygg Toten Tre ekspanderer

Helt siden Toten Tre ble med i XL-BYGG våren 2013 har bedriften hatt ambisjoner om å ekspandere vestover til Søndre Land kommune.

Uten et eget salgspunkt har dette vært krevende, og gjennom overtakelsen av Maxbo Hov etter Kåre og Liv Vesterås faller denne brikken på plass. Mandag ble avtalen mellom XL-Bygg Toten Tre og Vesterås underskrevet.

Avtalen innebærer at Toten Tre overtar driften fra 1. februar 2016. Mens Kåre Vesterås trer ut forsetter de øvrige ansatte. Bedriften er en hjørnesteinsbedrift som dekker et bredt sortiment for bygdas bedrifter og innbyggere.

- Jeg er veldig godt fornøyd med at det er XL-Bygg Toten Tre som overtar virksomheten. De har jordnære folk og kjenner området godt, sier Kåre Vesterås.

XL-Bygg vil bygge om butikken med nye og mer omfattende utstillinger innenfor gulv, vindu, dører, tak og varme for å nevne noen. I tillegg vil vareutvalget både mot proff og privat bli revitalisert og samkjørt med XL-Bygg sitt sortiment.

- Vi vil satse tungt på trelast, tyngre byggevarer og festemidler på Hov. Det er noe begrenset plass i anlegget for trelast og tyngre byggevarer, men dette vil vi kompensere for ved å utnytte distribusjonen fra anlegget på Kolbu, sier styreleder John Henry Bjerke.

XL-Bygg Toten tre har opplevd en god vekst de siste årene, forteller daglig leder Rolf Børstad og han ser at bedriften gjennom sin satsning på kvalitetsprodukter og god kundeservice får mange fornøyde kunder.

- Gjennom XL-Bygg-kjeden har vi dratt store veksler på profesjonalisering og med konseptet Klappet & Klart tilbyr vi huseieren full pakke med materialer og håndverkere som utfører jobben. Det setter dagens moderne hus- og hytteeiere pris på, sier han.

XL-Bygg Toten Tre avd Hov blir en av over 80 butikker i Norge og over 300 butikker i Norge, Sverige og Danmark. XL-Bygg betjener proff- og privat markedet, og er en faghandelskjede innen trelast og byggevarer. Kjeden fokuserer på kjente merkevarer.