<p>Adm. dir. Jon Karlsen (t.v.) og marketing- og kommunikasjonssjef Per Stræde i Glava kan vise til flere nyheter på Bygg Reis Deg. Her foran det nye fasadesystemet for både rehabilitering og nybygg.</p>Bjørn Henrik Christoffersen viser frem takløsningene til Glava.

Mange produktnyheter fra Glava

Som vanlig er Glava til stede med en stor stand på Bygg Reis Deg. I år bruker de messen til å vise frem flere produktnyheter.

- Vi har i år fem-seks produkter som blir lansert på Bygg Reis Deg. Det er viktig å ha konkrete produkter å vise frem på en møteplass som dette, mener adm. dir. Jon Karlsen i Glava.

Blant produktene de skal vise frem for første gang er Glavaflex, Trollveggen med enda lavere lambdaverdi, Glava Merkur skrusystem og et fasadesystem for både rehabilitering og nybygg for å nevne noe.
- Dessuten har vi valgt å fokusere hva isolasjonsproduktet vårt er laget av, returglass. Det er et viktig budskap å få frem i forhold til miljøaspektet, sier Per Stræde, marketing- og kommunikasjonssjef i Glava.

Glava vil også gjerne vise at de verdsetter innsatsen til alle som står på ute på byggeplassene. De skal derfor i tiden fremover reise rundt med godt humør, god mat og drikke på byggeplasser rundt om i landet – et konsept de kaller «Superlunsj». En konkurranse rundt dette blir arrangert på standen.

Både Karlsen og Stræde rapporterer om bra med folk på standen den første dagen

- Det er viktig å være på plass på slike møteplasser, legger Karlsen til.
Glava har en fast stab på 10-12 personer som bemanner staben utover uken, i tillegg til andre fra selskapet som benytter muligheten til å treffe kunder og samarbeidspartnere.