– I Idéhus tør vi se våre kunder i øynene etter fem år. Med serviceavtalen vil vi gi huskjøpere ekstra trygghet og understreke at Idéhus er til å stole på. Vi er her for kunden, også etter at huset er levert, sier daglig leder i Idéhusgruppen, Pål By.

Idéhus lanserer serviceavtale på alle nye hus

Idéhus lanserer nå en femårig serviceavtale på alle nye hus. Avtalen innebærer en fagmessig befaring og sjekk av viktige vedlikeholdspunkter på huset etter et, tre og fem år.

Med hvert hus fra Idéhus vil det følge et servicehefte med en rekke sjekkpunkter, som for eksempel tak, dører, vinduer, ventilasjon, maling, kjøkken og bad. Serviceavtalen ble drøftet og godkjent på kjedens årsmøte i Asker sist helg. Serviceordningen trer i kraft over hele landet i løpet av april2014.

– I Idéhus tør vi se våre kunder i øynene etter fem år. Med serviceavtalen vil vi gi huskjøpere ekstra trygghet og understreke at Idéhus er til å stole på. Vi er her for kunden, også etter at huset er levert, sier daglig leder i Idéhusgruppen, Pål By.

Han mener at i dagens marked må nettopp en faktor som tilgjengelighet til husleverandør bety en vesentlig trygghet og styrke.

– Idéhus har gjennom flere tiår vært en langsiktig og troverdig aktør. Vi lanserer serviceavtalen som en naturlig konsekvens av det, sier By.

– Serviceavtaler er en selvfølge for eksempel i bilbransjen. Bolig er for de fleste en langt større investering. Det er ingen grunn til å være mindre nøye med huset ditt enn med bilen din, sier By. Han tror avtalen også vil fungere som en nyttig veiledning for huseiere om hvordan de skal ta vare på huset sitt.

Idéhus har i dag omkring 50 medlemmer/forhandlere over hele landet. Kjeden har ambisjoner om å være blant landets ti største boligbyggere innen 2016. Kjedens hovedkontor ligger i Trondheim.